Hvordan få ut dysene Gti 16V kr / pl

Anbefalte innlegg

Som topic sier. Dysene mine sitter noe )"/()#"/# Klarte å få ut ene ved bruk av skrutrekker og rå makt.

Men, finnes det noe triks som man kan bruke. lagde til et jern og slipte til et 12mm spor så jeg fikk tak og bøyd ut. men endte bare med å bøye jernet mot blokka. fikk ikke dysene til å løsne.

Noen som har noen supertriks? evt vet om et verktøy som forenkler jobben betraktelig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes et spesialverktøy for dette.

Det som skjer er at dysa kniper helt på tuppen, i enden av dyseføringen.

Disse kan lett sprekke, og du kan få biter av den nedre hylsa inn i innsuget.

Anbefaler å skru av innsugsrøret og slangene til dysene, så blir det enklere, og du får ikke uønskede objekter inn i motoren din.

Bytt dysetetninger og føringene etterpå, det koster ikke stort.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker du ut av motor eller skru de løs fra de stålrørene?

Ut av motor er bare rå makt som skal til. Hjelper å sprute litt crc ect. rundt dysetetterne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare dro mine rett ut jeg! nå var det jo sånn at mine skulle bort og ikke brukes! så bare tok tak og sjokk-nappa dem! så kom dem ut

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vel. mine skal brukes om igjen. og er snakk om ut fra selve innsuget. her sitter de jo bare pressa i. Fikk av hele innsuget i kveld etter mye banning. 2 av skruene valgte å sitte fast så måtte fram med borr og meisel for å få de av. 1 time skruing for å få av innsuget når motoren ikke sitter i bilen er en kjedelig arbeidstime.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå finner ikke jeg bilde av den avdrageren jeg nevnte rolf.. men dysene må rett ut med kraft.. ikke press mot blokka slik som på 8v.. det er det for trangt til = lite kraft..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da sendte joachim noen bilder live fra værste for å hjelpe deg.. ;)

slik ser det verktøyet jeg enkelt lagde/bøyde til.

var en panserholder.

i den enden til dysene så må du måle til ca hvor stor åpning du trenger, og samt slipe stanga flat etter at du har bøyde til, da får den plass mellom dysa og motoren..

dyseverktøy.jpg

dyseverktøy (1).jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rikke frem og tilbake lenge nok,så løsner de skal du se.

Måtte til med rikelige mengder bannskap,for så litt knokesaft.

"smoKK" sier det,så er de ute :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.