Hardhetsjusterbarte senkesett: Bilstein PSS 9 eller KW 2/3? trenger råd

Anbefalte innlegg

har tenkt å oppgradere til høyde og hardhets justerbart sett og lurer på hva jeg skal velge

 

vil ha noe som er enkelt å justere hardheten på for ellers går litt av vitsen vekk med å ha slike sett..

 

Da virker det som om det bare er Bilstein sitt pss-9 sett og Kw sitt versjon 2 eller 3.

 

Er det ene å foretrekke over det andre?? finnes det andre alternativer??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

PSS-9 er har vel 9 justerings elementer?? Tror de er endel mer avansert enn KW2\3, og prisen er trolig VELDIG annerledes??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

PSS-9 er har vel 9 justerings elementer?? Tror de er endel mer avansert enn KW2\3, og prisen er trolig VELDIG annerledes??

 

pss-9 har vel 9 forhåndsinnstilte hardheter som en velger ved å skru på en bryter, tror jeg. syntest dette virker enkelt da det blir lettere å få det likt på alle da.. Prisen er fæl i norge, 20K men fra ebay blir det 12K levert i strømstad

 

da er det plutselig ikke så veldig mye dyrere enn kw

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

KW variant 3 har fått klikkjustering av kompresjon og rebound nå. Jeg kjøpte mitt for et par uker siden, og det har ca 18 klikk fra helt åpen til helt lukket. Enkelt å få det likt justert på hvert hjul.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet med sikkerhet at KW 2/3 kan justeres enkelt mens alt er montert. vil ikke ha et sett hvor demperene må ut for å justere de hardere. da går hele vitsen vekk..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet med sikkerhet at KW 2/3 kan justeres enkelt mens alt er montert. vil ikke ha et sett hvor demperene må ut for å justere de hardere. da går hele vitsen vekk..

 

Variant 2 mener jeg ikke går å justere bakdemperen på bilen da den må trykkes i bunn for justering. Usikker på om dette gjelder alle modeller, men det vet sikkert Norsk Bildelsenter. Variant 3 har justering på bil, men er avhengig av at du kommer til toppen av demperen. Se prosjekttråden min for hvordan det er på A4, på Golf vet jeg ikke.

Det beste er nok å ringe NBS og høre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Variant 2 mener jeg ikke går å justere bakdemperen på bilen da den må trykkes i bunn for justering. Usikker på om dette gjelder alle modeller, men det vet sikkert Norsk Bildelsenter. Variant 3 har justering på bil, men er avhengig av at du kommer til toppen av demperen. Se prosjekttråden min for hvordan det er på A4, på Golf vet jeg ikke.

Det beste er nok å ringe NBS og høre.

 

Er nok riktig som du sier.. variant 2 må en av med bakdemperen for å få det justert. foran kan gjøres på bilen.

 

Lurer på om det er samme på variant 3.

 

Hvordan er det med Fk sine Silverline X sett? toppjustering?

 

Tror jeg kan glemme Pss-9 da den ikke er Tuv på g-60.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sjekket på KW-suspension.com, og det ser ut til at v3 kan justeres på bil på Golf.

 

Rebound-justeringen er helt annerledes på v3 i forhold til v2 på A4 ihvertfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sjekket på KW-suspension.com, og det ser ut til at v3 kan justeres på bil på Golf.

 

Rebound-justeringen er helt annerledes på v3 i forhold til v2 på A4 ihvertfall.

 

 

Er det verdt å bruke de ekstra pengene på v3 over v2? Trenger en å kunne stille rebound eller er det noe en stiller engang og det er det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer helt an på hva du skal bruke bilen til. Jeg bruker min en del på bane, og vil gjerne ha disse justeringsmulighetene. For en gatebil vil jeg mene det er nok med V2, men det kan være greit å ha en justering på rebound siden du justerer mye av komforten med denne.

 

For orden skyld, v2 har justering av rebound, v3 av rebound og kompresjon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så viss komfort ikke er viktig bare kjøre egenskaper så holder v2? komfort har jeg seat til

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var nok litt uklar. For å få både komfort og kjøreegenskaper på en bil som du ikke skal ha til banebruk, er v2 grei. Den har justering av rebound. For en banebil ville jeg ha kjøpt (og jeg har kjøpt) v3, som også har justering på kompresjon av demperen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om valget hadde stått mellom Fk sitt silverline X og KW v2, hva ville folket valgt og hvorfor. Prismessig er de det samme..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.