Anbefalte innlegg

Jeg slenger inn ett innlegg her for å se om jeg kan få noen tilbakemeldinger fra medlemmer med erfaring fra å lakkere da jeg er i startgropa med prosjektet mitt denne sommeren..

 

Om kort tid skal gl 90' fangere klargjøres til bilen. Disse hadde jeg tenkt jeg skulle lakkere i bilens farge som er grå metallic. Lurte også på å gjøre det med listeverket rundt, men er veldig usikker på hvordan finishen da blir.

Vel, uansett har jeg tenkt til å gjøre lakkejobben selv. I den forbindelse lurer jeg veldig på om jeg kan bruke vanlig grunning, for så å sprute på grå metallic og deretter blanklakk som er av samme type som er brukt på bilen? Underlaget er jo plast og er usikker på om det da trengs annen lakk: klø :

 

Har ett annet spørsmål også som ikke har med lakk å gjøre, men kan hende noen av dere kan svare alikevel. Lurer kort og godt om golf 3 dashbord passer inn i 2'rn?: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan gi litt svar her ihvretfall, så får heller de andre henge meg om jeg tar feil :P

 

Når du skal lakkere på plast så MÅ du bruke plastprimer for at lakken skal feste seg. Jeg lakkerte VR6 leppa på min uten første gangen, og da begynte den å flasse etter bare noen få dager.

Det var nok å bare bøye litt på leppa så falt lakken av i store flak.

Pusset den ned igjen og lakkerte opp igjen på nytt, men denne gangen med plastprimer, og nå sitter det uansett hvor mye juling leppa får ;)

Brukte vanlig spraylakk..

 

Når det kommer til Golf 3 dashbordet så passer det med et par små modifikasjoner..

Let litt rundt på forumet så ser du at det er flere som har gjort det før deg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

plast grunning på plast og syregrunning på bartmetall !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.