Muligens helt på tryne men... Ladetrykk Måler Guide?

Anbefalte innlegg

Muligens jeg er help på villspor. Har nå skjekket et par "guider"

for montering av ladetrykksmåler på (golf) G60 men ingenting funker for meg.

Måleren skal vel ikke kobles på en slange som suger? eller skal den? Sikker på at det er noe jeg gjør feil..:rolleyes:

Ider er velkommen som alltid.. :D

 

Ha en fin helg folkens.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvist du vil vite ladetrykket, så må du montere den ETTER laderen.

ellers ender du opp med econometer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, litt dumt og montere den før laderen.. :D:D:D:p :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg henter ut luften på slangen fra innsug til bensintrykks-regulator helt til venstre på innsuget.

 

Funker som bare pokker det.. : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

Jeg henter ut luften på slangen fra innsug til bensintrykks-regulator helt til venstre på innsuget.

 

Funker som bare pokker det.. : ja :

 

Skal skjekke den!! ;) Takk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koblet på følgende slange. Også prøvd løsningen til G-tech men får -0,5 i ladetrykk. :(

ladetrykk.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal stemme det. Koblet på min der med et t-stykke. Virker som pokker. Lader 0.9 bar som max.. : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

Det skal stemme det. Koblet på min der med et t-stykke. Virker som pokker. Lader 0.9 bar som max.. : ja :

Pokker.. har en trykkmåler fra Bilmatriell (oi,oi:p ) Equus måler.

Viser -0.5. Noe som er rivenderuske galt da? 0 i ladetrykk hadde jo vært galt men -0,5 er jo liksom enda verre.. :( :( :(

 

Men skal ikke ladetrykket "blåse" og ikke "suge"? eller? Selv opp på nesten et turtall 3000 lader den med -0,5. Driver og kjører inn laderen så jeg tester ikke noe særlig høyere.. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er din orginal? Motoren altså?

 

Ladetrykk får du ikke før du trykker på bra med gass. Du trenger ikke masse turtall, men jeg feks har 0.5 bar allerede på 2000rpm med full gass. Men motoren kan også ha 6000rpm uten å få ladetrykk pga spjeldene som sender luften tilbake til g-laderen dersom du ikke gir gass. Dersom du monterer måleren der, vil den måle ladetrykket motoren faktisk får, ikke hva laderen leverer til enhver tid.

 

Så dersom du kjører rundt forsiktig, uten å gi skikkelig gass, vil ikke måleren vise noe spes. Skjønner?

 

Har hørt mye dårlig om Equuis.. Unøyaktige, slutter å virke osv. Derfor kjøpte jeg en VDO måler når jeg først skulle ha noe..

 

Hva er skalaen på din måler? -1bar til +1bar eller no?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

Er din orginal? Motoren altså?

 

Ladetrykk får du ikke før du trykker på bra med gass. Du trenger ikke masse turtall, men jeg feks har 0.5 bar allerede på 2000rpm med full gass. Men motoren kan også ha 6000rpm uten å få ladetrykk pga spjeldene som sender luften tilbake til g-laderen dersom du ikke gir gass. Dersom du monterer måleren der, vil den måle ladetrykket motoren faktisk får, ikke hva laderen leverer til enhver tid.

 

Så dersom du kjører rundt forsiktig, uten å gi skikkelig gass, vil ikke måleren vise noe spes. Skjønner?

 

Har hørt mye dårlig om Equuis.. Unøyaktige, slutter å virke osv. Derfor kjøpte jeg en VDO måler når jeg først skulle ha noe..

 

Hva er skalaen på din måler? -1bar til +1bar eller no?

 

Alt er orginal på motoren og bilen.. alltid vært.. :D

Eq. måleren får fra -1,5 til 1,5. Muligens det er måleren men som sagt ved 3000rpm så er den ikke på pluss siden. Vel, får vel se om bilen går bedre om 65mil når man kan tråkke litt på. Gikk tidligere ikke noe særskilt bedre en den gamle 8v GTI'n som var utstyrt med Grenrør og kn og tror ikke den var over 120hk.. :D

Men som sagt va g-laderen rast sønder og sammen. Men det er fixet nå.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom du ligger på 1500rpm i 4 gir, og tramper flatt skal måleren din bevege seg opp på pluss-siden ihvertfall.

 

Alle motorer suger jo. Sålenge du ikke gir gass, får ikke motoren overtrykk da den ikke har bruk for det. Enkelt prinsipp..

 

Måleren din passer nok bedre til en G60 motor enn min. Den starter nemlig på 0 og går helt til 3bar. :eek: Bedre føre var, enn etter snar.. : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

Dersom du ligger på 1500rpm i 4 gir, og tramper flatt skal måleren din bevege seg opp på pluss-siden ihvertfall.

 

Alle motorer suger jo. Sålenge du ikke gir gass, får ikke motoren overtrykk da den ikke har bruk for det. Enkelt prinsipp..

 

Måleren din passer nok bedre til en G60 motor enn min. Den starter nemlig på 0 og går helt til 3bar. :eek: Bedre føre var, enn etter snar.. : ja :

 

Hehe.. Takk for svarene Knut Arne. Skal ta meg en "testdrive" og skjekke litt.. ;) Ha forsatt en fin søndag.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker fint nå .. ;) 0,5 ved 2500

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkleste måten er å ta ut fra et t-stykke fra slangen som går inn i MAP-sensoren vil jeg tro.Gjorde det på min S6, og det funker bra det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.