#1 Skrevet Juli 24, 2004 Muligens jeg er help på villspor. Har nå skjekket et par "guider" for montering av ladetrykksmåler på (golf) G60 men ingenting funker for meg. Måleren skal vel ikke kobles på en slange som suger? eller skal den? Sikker på at det er noe jeg gjør feil..:rolleyes: Ider er velkommen som alltid.. Ha en fin helg folkens. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 24, 2004 hvist du vil vite ladetrykket, så må du montere den ETTER laderen. ellers ender du opp med econometer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 24, 2004 ja, litt dumt og montere den før laderen.. :D:D:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 25, 2004 Jeg henter ut luften på slangen fra innsug til bensintrykks-regulator helt til venstre på innsuget. Funker som bare pokker det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 25, 2004 Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård Jeg henter ut luften på slangen fra innsug til bensintrykks-regulator helt til venstre på innsuget. Funker som bare pokker det.. Skal skjekke den!! Takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 25, 2004 Koblet på følgende slange. Også prøvd løsningen til G-tech men får -0,5 i ladetrykk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 25, 2004 Det skal stemme det. Koblet på min der med et t-stykke. Virker som pokker. Lader 0.9 bar som max.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 25, 2004 Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård Det skal stemme det. Koblet på min der med et t-stykke. Virker som pokker. Lader 0.9 bar som max.. Pokker.. har en trykkmåler fra Bilmatriell (oi,oi:p ) Equus måler. Viser -0.5. Noe som er rivenderuske galt da? 0 i ladetrykk hadde jo vært galt men -0,5 er jo liksom enda verre.. :( Men skal ikke ladetrykket "blåse" og ikke "suge"? eller? Selv opp på nesten et turtall 3000 lader den med -0,5. Driver og kjører inn laderen så jeg tester ikke noe særlig høyere.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 25, 2004 Er din orginal? Motoren altså? Ladetrykk får du ikke før du trykker på bra med gass. Du trenger ikke masse turtall, men jeg feks har 0.5 bar allerede på 2000rpm med full gass. Men motoren kan også ha 6000rpm uten å få ladetrykk pga spjeldene som sender luften tilbake til g-laderen dersom du ikke gir gass. Dersom du monterer måleren der, vil den måle ladetrykket motoren faktisk får, ikke hva laderen leverer til enhver tid. Så dersom du kjører rundt forsiktig, uten å gi skikkelig gass, vil ikke måleren vise noe spes. Skjønner? Har hørt mye dårlig om Equuis.. Unøyaktige, slutter å virke osv. Derfor kjøpte jeg en VDO måler når jeg først skulle ha noe.. Hva er skalaen på din måler? -1bar til +1bar eller no? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 25, 2004 Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård Er din orginal? Motoren altså? Ladetrykk får du ikke før du trykker på bra med gass. Du trenger ikke masse turtall, men jeg feks har 0.5 bar allerede på 2000rpm med full gass. Men motoren kan også ha 6000rpm uten å få ladetrykk pga spjeldene som sender luften tilbake til g-laderen dersom du ikke gir gass. Dersom du monterer måleren der, vil den måle ladetrykket motoren faktisk får, ikke hva laderen leverer til enhver tid. Så dersom du kjører rundt forsiktig, uten å gi skikkelig gass, vil ikke måleren vise noe spes. Skjønner? Har hørt mye dårlig om Equuis.. Unøyaktige, slutter å virke osv. Derfor kjøpte jeg en VDO måler når jeg først skulle ha noe.. Hva er skalaen på din måler? -1bar til +1bar eller no? Alt er orginal på motoren og bilen.. alltid vært.. Eq. måleren får fra -1,5 til 1,5. Muligens det er måleren men som sagt ved 3000rpm så er den ikke på pluss siden. Vel, får vel se om bilen går bedre om 65mil når man kan tråkke litt på. Gikk tidligere ikke noe særskilt bedre en den gamle 8v GTI'n som var utstyrt med Grenrør og kn og tror ikke den var over 120hk.. Men som sagt va g-laderen rast sønder og sammen. Men det er fixet nå.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 25, 2004 Dersom du ligger på 1500rpm i 4 gir, og tramper flatt skal måleren din bevege seg opp på pluss-siden ihvertfall. Alle motorer suger jo. Sålenge du ikke gir gass, får ikke motoren overtrykk da den ikke har bruk for det. Enkelt prinsipp.. Måleren din passer nok bedre til en G60 motor enn min. Den starter nemlig på 0 og går helt til 3bar. :eek: Bedre føre var, enn etter snar.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 25, 2004 Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård Dersom du ligger på 1500rpm i 4 gir, og tramper flatt skal måleren din bevege seg opp på pluss-siden ihvertfall. Alle motorer suger jo. Sålenge du ikke gir gass, får ikke motoren overtrykk da den ikke har bruk for det. Enkelt prinsipp.. Måleren din passer nok bedre til en G60 motor enn min. Den starter nemlig på 0 og går helt til 3bar. :eek: Bedre føre var, enn etter snar.. Hehe.. Takk for svarene Knut Arne. Skal ta meg en "testdrive" og skjekke litt.. Ha forsatt en fin søndag.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 27, 2004 Funker fint nå .. 0,5 ved 2500 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 27, 2004 Enkleste måten er å ta ut fra et t-stykke fra slangen som går inn i MAP-sensoren vil jeg tro.Gjorde det på min S6, og det funker bra det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...