Hva gjør disse følerene? Audi 200 10v

Anbefalte innlegg

Boka jeg har er dårlig og jeg bynner å bli litt forvirra, så jeg hopper rett i det...

hva slags følere er det på toppen i min 200 10v "JY" motor?

disse bildene er fra framme på toppen, men så står det også en føler på baksiden(mot torpedovegg). Noen som har litt peiling? :) lurer også på hvor jeg kan montere oljetrykkmåler på toppen?

Takker på forhånd for svar! :)

Følere med piler.jpg

2 følere(2).jpg

tatt av føler under.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nr.1 er såvidt jeg vet en failsafe-jording til tenninga. Jord ledningen så mister du all tenning. Den slår inn sist som en sikkerhetsfunksjon om motoren blir alt for varm.

Nr.2 er til motorstyringen

Nr.3 er til vanntemperaturviseren i instrumentpanel samt kontrollsignaler til klimaanlegget

Nr.4 er jeg litt usikker på, men det ser ut som en typisk trykkbryter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm... ble no litt klokere! :P

men vist noen har mere å si om disse følerene så er det bare å kåmme med det... ;)

noen som vet hva denne føleren på baksiden av toppen er til?

føler bakpå toppen.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Føler bak på toppen mener jeg er tempføler til motorstyring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Føler bak på toppen mener jeg er tempføler til motorstyring.

Det er termotidsbryteren som styrer hvor lenge kaldstartsdysa skal være innslått ved oppstart.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okey, men hvor på toppen kan jeg eventuelt montere en oljetrykkmåler?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okey, men hvor på toppen kan jeg eventuelt montere en oljetrykkmåler?

Oljetrykksmåler monterer du sammen med en av de andre orginale trykkbryterne som sitter på blokka (det er vel en blå og en hvit elns), de er vel festet et stykke ned. Du må da få tak i et Y-stykke som kan festes på ett av uttakene,hvor du setter den ene orginale måleren på ett uttak og din nye trykkmåler på det andre uttaket på Y-stykket. Y-stykket kan du enten finne på en bilrekvisitabutikk eller lignende, eller så kan du kjøpe orginaldeler levert på t-diesel typ44: 035 103 715 + 035 103 717 + N 013 818 2 (todelt dings pluss pakning mellom delene).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljetrykksmåler monterer du sammen med en av de andre orginale trykkbryterne som sitter på blokka (det er vel en blå og en hvit elns), de er vel festet et stykke ned. Du må da få tak i et Y-stykke som kan festes på ett av uttakene,hvor du setter den ene orginale måleren på ett uttak og din nye trykkmåler på det andre uttaket på Y-stykket. Y-stykket kan du enten finne på en bilrekvisitabutikk eller lignende, eller så kan du kjøpe orginaldeler levert på t-diesel typ44: 035 103 715 + 035 103 717 + N 013 818 2 (todelt dings pluss pakning mellom delene).

det vet jeg... :)

men saken var at jeg må finne ut va oljetrykket er på toppen! ;)

noen som har montert eller vet hvordan å montere oljetrykkmåler på TOPPEN? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det vet jeg... :)

men saken var at jeg må finne ut va oljetrykket er på toppen! ;)

noen som har montert eller vet hvordan å montere oljetrykkmåler på TOPPEN? :)

Hehe, så vidt jeg vet er det ingen hull hvor du har tilgang til olje på disse toppene. Enest å ta et hull selv da men..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, så vidt jeg vet er det ingen hull hvor du har tilgang til olje på disse toppene. Enest å ta et hull selv da men..

hmmm, så det er altså ingen her på forumet som har målt oljetrykk på toppen av en 10v motor? :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.