S4'n vil ikke starte, helt død!

Anbefalte innlegg

Tenkte det skulle stå noe om ECU eller slikt jeg... Noe med motorstyring... hmm..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er en liten oversikt over hvor jeg tror feilen ligger. Men har bare funnet skjema fra USA og ser ikke ut til at dette stemmer helt overens med den europeiske modellen når det gjelder farger på ledningene.

 

Feilen må ligge mellom punkt 21 og D94 om du skjønner.. Kan ikke finne noe annet som er galt i bilen din.

Fra et forum ang ecu kontakt: T55/27: Terminal #15 (Ignition +12V) (Black wire) Stemmer at ledning er sort i din Anette.

 

Så punkt 21(RØD) --> D94(BLÅ) har vell noe med denne kretsen fra tenning å gjøre tror jeg da... Tror det er her en plass problemet ligger.

Koble.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke ut som det er noe "på" den ledningen.. Kan være brudd el.lignende på den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var nede hos anette en tur i går, og lodda på den ledningen som du la opp Tor, så starter å går orntlig nå. prøvde litt på å finne ut mere av den svarte, om hvor den kom osv. men ga til slutt opp. vansklig å drive med når en ikke har noe å gå etter.

men klart hadde hvert fint å funnet igjen den rette. : rolleyes

men, er i allefall i orden foreløbig slik det er nå da.

 

men etter min mening, så kan det ikke være brudd på den svarte, (el kan jo være en anna plass) for slik som da du var der Tor, så klipte du den svarte, å lodda på den nye på den enden som går til hjerna, men da virka ikke lyset i instr. før du lodda på igjen den andre delen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der er jeg helt enig. Derfor så holder jeg fortsatt en knapp på at det er ett rele som har tatt kvelden. Men hvilket, det er en helt annen sak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det bare å ta ut et og et rele :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg la ekstra godt merke til et rele, men veit ikke helt om det har no med detta å gjøre. henger nede veg gulvet på sjåførsida. (nr 6) rele med en sikkring på toppen. det var ganske ira, og rusta. så tenkte på å ta med mitt nedover neste gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg la ekstra godt merke til et rele, men veit ikke helt om det har no med detta å gjøre. henger nede veg gulvet på sjåførsida. (nr 6) rele med en sikkring på toppen. det var ganske ira, og rusta. så tenkte på å ta med mitt nedover neste gang.

 

Jeg nevnte noe for Anette med rele nr 6.. så kan jo hende? Skader hvertfall ikke å prøve..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er en liten oversikt over hvor jeg tror feilen ligger. Men har bare funnet skjema fra USA og ser ikke ut til at dette stemmer helt overens med den europeiske modellen når det gjelder farger på ledningene.

 

Feilen må ligge mellom punkt 21 og D94 om du skjønner.. Kan ikke finne noe annet som er galt i bilen din.

Fra et forum ang ecu kontakt: T55/27: Terminal #15 (Ignition +12V) (Black wire) Stemmer at ledning er sort i din Anette.

 

Så punkt 21(RØD) --> D94(BLÅ) har vell noe med denne kretsen fra tenning å gjøre tror jeg da... Tror det er her en plass problemet ligger.

 

 

Hint:

 

(pinn på ecu)27/55- Switched Power to ECU from power (+12V) - BK/G - from Terminal 15 under the knee bolster - 15A circuit breaker, BK in BK/G out - S64

 

 

link:

http://forums.audiworld.com/s4s6/msgs/149829.phtml

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hint:

 

(pinn på ecu)27/55- Switched Power to ECU from power (+12V) - BK/G - from Terminal 15 under the knee bolster - 15A circuit breaker, BK in BK/G out - S64

 

 

link:

http://forums.audiworld.com/s4s6/msgs/149829.phtml

 

Det er ikke et hint, men et veldig godt tips som helt klart burde sjekkes fort som bare det!! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den såkalt (terminal 15) hvor, og hvem er det?

prøvde å finne det ut, men ga opp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Under the knee bolster....Sikkert på venstre side mot døra...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ihvertfall så starter den å stopper som den skal nå etter litt ledningskoblinger. Hurra! :D Selv om man sikkert skulle ha funnet ut av det relèet også men...

 

Hadde en bitteliten testdrive med'n her om dagen... grrr. Fikk bare testa 1 - 2 og litt 3 gear såvidt, men fant fort ut at den ikke går helt som den skal. Kutter når den kommer litt opp i turtall... hm? Skal ta en liten sjekk på pluggene, som jeg vet ikke er helt tipp-topp. Coilrekka ble kjøpt brukt av en RS2, den skulle være i orden. Hva mere kan jeg gå over å sjekke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er turbo trykket som det skal ver? sjekket vakum slanger å koblinger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

går den når den er både varm og kald?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er turbo trykket som det skal ver? sjekket vakum slanger å koblinger?

Lars Kristian tok en "trykktest" på'n når jeg hadde'n i Skjåk, og jeg har ikke rota noe særlig i motorrommet siden den gang så burde være i orden. Men skal ta en titt igjen jeg! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

går den når den er både varm og kald?

Om den går? ...ja, såvidt jeg vet. Vet ikke eksakt hvor varm den ble etter jeg kjørte den ett par runder her om dagen, siden termostaten ikke fungerer i'n, men regner med at den ble varm nok. :P Å da gikk'n fortsatt fint på tomgang....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.