#1 Skrevet April 20, 2007 Hei, Noen som kan si meg forskjell på disse 2 dekkene? http://ssl.delti.com/cgi-bin/reifenbestellen.pl?typ=T442542&dsco=29 http://ssl.delti.com/cgi-bin/reifenbestellen.pl?typ=R-128726&dsco=29 Lurer selvsagt pga at det er enorm prisforskjell på dekkene, det ene til 1450,- det andre til 2600,- Er det dekket til 1450,- noe å satse til på min A4? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 20, 2007 Ser ut som forksjellen er Loadindex og forskjellige Hastighets merket.. Som sagt jeg TROR det er det:p Sikkert andre som kan det her bedre enn meg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 20, 2007 Ser ut som forksjellen er Loadindex og forskjellige Hastighets merket.. Som sagt jeg TROR det er det:p Sikkert andre som kan det her bedre enn meg.. Begge er jo R merket , vil vel si samme hastighet vel Tror og det er loadindex som er forskjell, men så stor prisforskjell. Andre som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 20, 2007 Okay.. 235/35 R19 91W og 235/35 R19 87V ,, N0 Hvis det R der du mener er det vel Radius? Eller er jeg helt på bærtur nå? Såfall har jeg lært meg noe nytt idag og Trodde 91 og 87 er loadindex og W og V var hastighet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 20, 2007 Okay.. 235/35 R19 91W og 235/35 R19 87V ,, N0 Hvis det R der du mener er det vel Radius? Eller er jeg helt på bærtur nå? Såfall har jeg lært meg noe nytt idag og 91 og 87 er loadindex og W og V var hastighet Tror du har rett jeg hehe , håper noen som kan mer om dekk enn oss to svarer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 20, 2007 Hvor er Runar når vi trengern? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 20, 2007 Eneste forskjellen på disse to dekkene er loadindex og hastighetsmerking. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 20, 2007 Eneste forskjellen på disse to dekkene er loadindex og hastighetsmerking. jepp, har funnet det ut selv nå, hehe 87 LI er vel altfor lite for a4`en? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 20, 2007 87 LI er vel altfor lite for a4`en? På A4 uten quattro er det min. load 87, så på den holder det. På A4 med quattro er det min. load 89 og mulig enda høyere på biler med V6 motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 20, 2007 Hvis det R der du mener er det vel Radius? Eller er jeg helt på bærtur nå? R står ikke for radius, men radial. Det har med oppbyggingen av dekket å gjøre, og kommer fra "gamle dager" når man hadde både radial- og diagonaldekk og trengte en betegnelse for å skille disse. Nå for tiden brukes kun radialdekk så betegnelsen er egentlig unødvendig, men den er så innarbeidet at den kommer nok ikke til å forsvinne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 20, 2007 Er ikke dette dekket et sånn høyhastighets-vinterdekk beregnet på de ikke fullt så krevende vintrene de har i mellom-Europa? Har hørt at de ikke funker så bra her oppe i nord, at det er RSi som er dekket for nordiske forhold: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...