Uten vakum på dumpventil?

Anbefalte innlegg

Hei,

igår hadde jeg av dumpventilen, men glemte å sette på vakum(?) slangen på toppen av dumpen. Så idag stakk jeg hode under panseret å så den lå løst, koblet den til, men det lagde dumpen mindre lyd. Så kan jeg kjøre uten vakum på dumpen uten å gjøre skade?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan har du koblet slangene på denne ?

Uten "vakum" slangen skulle nå venilen sluppet ut luft hele tiden.

( lite/ikke ladetrykk )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

corrado2004.jpg

Den blå slangen helt til høyre går til dumpventilen.

Jeg har hatt normalt ladetrykk, å bilen har gått som normalt ute den slangen på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

correct me if I'm wrong men hvis du kobler fra vakum slangen så er ventilen alltid stengt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vacumet er jo for å hjlpe ventilen opp så..Den vil vel kanskje være hardere å åpne..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vacumet er jo for å hjlpe ventilen opp så..Den vil vel kanskje være hardere å åpne..

Virker motsatt på min, når jeg har den liggende løst (uheldigvis) lager den mere lyd, lenger psssssssh. Koblet den på istad, da ble det psssh og en flaprelyd i luftfilter. Så dumpen stenger fortidlig virker det som med vakum på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal vel mere til for at den åpner, men siden du ikke får noe trykk på toppen av ventilen så fort du har pådrag og ladetrykk igjen vil stempelet stå oppe litt lenger, og dermed lengre lyd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.