Rar eksos/bensin lukt i bilen

Anbefalte innlegg

Om jeg gasser på litt, og har vinduet åpent får jeg en merklig lukt inn i bilen, blanding av eksos og bensin, vet jeg har en liten eksoslekasje under bilen, er etter cat punktet, kan ikke skjønne det skal kunne suges inn i bilen. Tenkt litt på egr systemet, men kan ikke noe om det på denne motoren.

Noen med tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

veivhusventilasjon? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er helt nytt den biten der, alt sitter fast også, har riktignokk ikke slangeklemme på den gummi biten som sitter på blokka nederst, men er så trang at jeg ikke trur det kan komme ut noe der, men skader jo ikke og klemme på en slangeklemme heller:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viss det er mer merkbart når du har åpent vindu vil jeg kanskje tro at det kommer inn via bagasje-rommet ditt. Enten pakningen på bagasje-luken er dårlig eller (om det er likt som på passat) "utlufnings-hullene" i hjulbuene ikke er "tette"....de virker som en enveis "ventil", men viss de er defekt kan det være åpning der.

Hadde samme problemet på en passat, da var det merkbart mer når vinduet var åpent, viste seg å være fra utluftnings hullene.

verdt å sjekke i allefall...:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved åpent vindu i høy hastighet suges luft ut fra kupeen, da blir luft naturligvis sugd inn fra hull/ventilasjon eller hvor det måtte passe seg. Ha

r man da frieksos under bilen er det helt normalt at det kommer eksos inn i kupe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.