Montere Krom speilhus på Passat 3c

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Etter å ha hatt passaten min i 1 uke så tenkte jeg at det var på tide å gjøre noe med bilen for å gjøre den litt mer "personlig".

 

Har gått til innkjøp av hele speilhus i krom. Disse er orginale VW som leveres av In-Pro og er kjøpt hos VW Fjetland i Stavanger.

 

Kjørte hjem og klar som ett egg åpnet jeg pakken og tenkte at det kunne være smart å lese bruksanvisningen. Men den var ikke så veldig god, men prøvde meg alikevel. Uten hell, desverre. For det var ikke så veldig enkelt, ihvertfall ikke så enkelt som bruksanvisningen fortalte om.

 

Ifølge bruksanvisningen skal det være enkelt. Bruk ett skrujern og løs klipsa på innsiden og vipp speilhuset fint opp og sett på det nye!!!

Ja, liksom!!! De sitter jo dønn fast og ga meg får jeg begynte å bli voldelig : bh :

 

Er det noen her som har montert slik som kan gi meg ett tips eller 5?

 

Håper noen kan svare, slik at jeg kan prøve på ny i morgen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Modell er bilen din og motortype?

Så skal jeg sjekke opp hvordan de org sitter. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Modell er bilen din og motortype?

Så skal jeg sjekke opp hvordan de org sitter. :)

 

Her er link til bilen min:

Passat 2006, 2.0 TDI

 

Jeg skal ikke bytte hele speilet, men kun selve dekselet til speilhuset.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg monterte disse på min bil for en tid tilbake, det gikk lekende lett ved å følge bruksanvisningen.

 

 

Følg denne bruksanvisningen, så klarer du dette uten problem :)

 

http://oempl.us/article_info.php?articles_id=15&osCsid=119b5db986ea1517ba758dae169db652

 

Takk Morten,

 

Med den bruksanvisningen så gikk det på 1-2-3

 

Så nå er de montert og er kjempefornøyd!!

 

Her er resultatet: Passat med krom speilhus

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lekkert Kenneth.

 

 

Ganske like biler vi nå gitt :)

DSC02354 (Large).jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lekkert Kenneth.

 

 

Ganske like biler vi nå gitt :)

 

linken er død,er det en annen link..trenge hjelp til det her også

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

linken er død,er det en annen link..trenge hjelp til det her også

 

 

Bump.

Noen som vet den enkleste måten å få av speilet?

(skal montere nye blinklys)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bump.

Noen som vet den enkleste måten å få av speilet?

(skal montere nye blinklys)

 

Noen som vet? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det på Touranen?

 

I så fall kan du ta ut speilet ved å ta tak (veldig trangt) oppe og nede og dra det rett av. Sjansen for at de går i stykker er i imidlertid ganske stor. Knusten begge på en kundebil som skulle ha nye innklappbare speil :( Vanlig at de brister i følge Møller.

 

Om det er samme type speil på Passat som på Golf V så fungerer det å vippe speilet helt ned i nedkant først. Da er det mulig å dra speilkåpa rett av (opp), forsiktig. Bare sjekk om det sitter skruer i underkant av speilet først. Kåpene er 99,9% garantert klipset ganske hardt fast rett over blinklysene, men dette kan løsnes med en tynn flattrekker, eller ved lirking.

 

Et lite NB! Har man automatisk avblendbare sidespeil ville jeg overlatt jobben til et verksted. Nye slike speil med varme til en 2008 Touran koster ca 4000kr, pr stk!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet? :)

 

Var det noe hokus pokus? Vippe ut speilet og en skrue eller to?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slikledes! Det var forholdsvis grei skuring og jeg knakk ingenting, overraskende nok.

 

1. Justér speilet helt inn så du får tak på glasset i ytterkant. Vipp ut. Blå ledning ytterst. Rød innerst.

2. (1. bilde) Det sitter 3-4 plast-tapper i forkant nederst på på speilhuset. Vipp den ut så den slipper litt.

3. (2. bilde) Baksiden har fester som speilhuset må frigjøres fra. Jeg brukte en skrutrekker og vippet forsiktig rundt hele baksiden. Plutselig kom den.

 

Ingen skruer. Kun lirking og frustrering undervei. Speil nr 2 går mye kjappere : ja :

 

(3. bilde) Møkkete bil med blanke speil ...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.