#1 Skrevet April 20, 2007 Hei, Etter å ha hatt passaten min i 1 uke så tenkte jeg at det var på tide å gjøre noe med bilen for å gjøre den litt mer "personlig". Har gått til innkjøp av hele speilhus i krom. Disse er orginale VW som leveres av In-Pro og er kjøpt hos VW Fjetland i Stavanger. Kjørte hjem og klar som ett egg åpnet jeg pakken og tenkte at det kunne være smart å lese bruksanvisningen. Men den var ikke så veldig god, men prøvde meg alikevel. Uten hell, desverre. For det var ikke så veldig enkelt, ihvertfall ikke så enkelt som bruksanvisningen fortalte om. Ifølge bruksanvisningen skal det være enkelt. Bruk ett skrujern og løs klipsa på innsiden og vipp speilhuset fint opp og sett på det nye!!! Ja, liksom!!! De sitter jo dønn fast og ga meg får jeg begynte å bli voldelig Er det noen her som har montert slik som kan gi meg ett tips eller 5? Håper noen kan svare, slik at jeg kan prøve på ny i morgen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 20, 2007 Please anybody? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 20, 2007 Modell er bilen din og motortype? Så skal jeg sjekke opp hvordan de org sitter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 21, 2007 Modell er bilen din og motortype?Så skal jeg sjekke opp hvordan de org sitter. Her er link til bilen min: Passat 2006, 2.0 TDI Jeg skal ikke bytte hele speilet, men kun selve dekselet til speilhuset. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 21, 2007 Jeg monterte disse på min bil for en tid tilbake, det gikk lekende lett ved å følge bruksanvisningen. Følg denne bruksanvisningen, så klarer du dette uten problem http://oempl.us/article_info.php?articles_id=15&osCsid=119b5db986ea1517ba758dae169db652 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 22, 2007 Jeg monterte disse på min bil for en tid tilbake, det gikk lekende lett ved å følge bruksanvisningen. Følg denne bruksanvisningen, så klarer du dette uten problem http://oempl.us/article_info.php?articles_id=15&osCsid=119b5db986ea1517ba758dae169db652 Takk Morten, Med den bruksanvisningen så gikk det på 1-2-3 Så nå er de montert og er kjempefornøyd!! Her er resultatet: Passat med krom speilhus 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 22, 2007 Lekkert Kenneth. Ganske like biler vi nå gitt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 2, 2008 (endret) Lekkert Kenneth. Ganske like biler vi nå gitt linken er død,er det en annen link..trenge hjelp til det her også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 11, 2010 linken er død,er det en annen link..trenge hjelp til det her også Bump. Noen som vet den enkleste måten å få av speilet? (skal montere nye blinklys) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 18, 2010 Bump. Noen som vet den enkleste måten å få av speilet? (skal montere nye blinklys) Noen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 19, 2010 Er det på Touranen? I så fall kan du ta ut speilet ved å ta tak (veldig trangt) oppe og nede og dra det rett av. Sjansen for at de går i stykker er i imidlertid ganske stor. Knusten begge på en kundebil som skulle ha nye innklappbare speil Vanlig at de brister i følge Møller. Om det er samme type speil på Passat som på Golf V så fungerer det å vippe speilet helt ned i nedkant først. Da er det mulig å dra speilkåpa rett av (opp), forsiktig. Bare sjekk om det sitter skruer i underkant av speilet først. Kåpene er 99,9% garantert klipset ganske hardt fast rett over blinklysene, men dette kan løsnes med en tynn flattrekker, eller ved lirking. Et lite NB! Har man automatisk avblendbare sidespeil ville jeg overlatt jobben til et verksted. Nye slike speil med varme til en 2008 Touran koster ca 4000kr, pr stk!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 4, 2012 Noen som vet? Var det noe hokus pokus? Vippe ut speilet og en skrue eller to? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 28, 2012 Slikledes! Det var forholdsvis grei skuring og jeg knakk ingenting, overraskende nok. 1. Justér speilet helt inn så du får tak på glasset i ytterkant. Vipp ut. Blå ledning ytterst. Rød innerst. 2. (1. bilde) Det sitter 3-4 plast-tapper i forkant nederst på på speilhuset. Vipp den ut så den slipper litt. 3. (2. bilde) Baksiden har fester som speilhuset må frigjøres fra. Jeg brukte en skrutrekker og vippet forsiktig rundt hele baksiden. Plutselig kom den. Ingen skruer. Kun lirking og frustrering undervei. Speil nr 2 går mye kjappere (3. bilde) Møkkete bil med blanke speil ... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...