#1 Skrevet Juli 25, 2004 Må bytte fjærbeinlager på den "nye" golfen min, høyre side. Hvordan gjør jeg dette? Fjærklemmer nødvendig? Spesialverktøy? en "punktvis" forklaring mottas med takk... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 25, 2004 På golf en må du skru ut fjærbeinet fra spindelen nede og løsne de 2 13mm som fester lageren til chassis oppe.... Så er det bare fram med spes verktøy fra biltema eller annet lurt verktøy for å separere lager fra fjærskål og fjær. Er en fordel å bruke fjærklemmer slik at fjæren ikke presser få lageret/skålen og gjør det enda værre å løsne den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 25, 2004 Opprinnelig postet av Truls Kristian Syvertsen Må bytte fjærbeinlager på den "nye" golfen min, høyre side. Hvordan gjør jeg dette? Fjærklemmer nødvendig? Spesialverktøy? en "punktvis" forklaring mottas med takk... Hvordan kom du fram til at fjærbeinlageret ditt er defekt ? Er et eller annet som tuller hos meg.. Den drar litt i rattet og kan av og til "knekke" ved full sving.. mistenker dette lageret... sorry for "ødeleggelse" av din tråd ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 26, 2004 Det klikker/slår på høyre side foran ved igangkjøring, nedbremsning og i dumper (harde) + at den nettopp er byttet på venstre side (før jeg kjøpte bilen). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 26, 2004 Opprinnelig postet av Rudi Sand På golf en må du skru ut fjærbeinet fra spindelen nede og løsne de 2 13mm som fester lageren til chassis oppe.... Så er det bare fram med spes verktøy fra biltema eller annet lurt verktøy for å separere lager fra fjærskål og fjær. Er en fordel å bruke fjærklemmer slik at fjæren ikke presser få lageret/skålen og gjør det enda værre å løsne den Dvs at demperen må ut? Takk for svar! Mvh Truls 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 26, 2004 Opprinnelig postet av Rudi Sand Er en fordel å bruke fjærklemmer slik at fjæren ikke presser få lageret/skålen og gjør det enda værre å løsne den Skru for all del ikke av mutteren som holder alt sammen uten å først ha satt på fjærstrammere !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Får du møkka i trynet vil jeg tro det er særdeles ubehagelig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...