Anbefalte innlegg

Må bytte fjærbeinlager på den "nye" golfen min, høyre side.

 

Hvordan gjør jeg dette?

Fjærklemmer nødvendig?

Spesialverktøy?

 

en "punktvis" forklaring mottas med takk...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På golf en må du skru ut fjærbeinet fra spindelen nede og løsne de 2 13mm som fester lageren til chassis oppe....

Så er det bare fram med spes verktøy fra biltema eller annet lurt verktøy for å separere lager fra fjærskål og fjær.

Er en fordel å bruke fjærklemmer slik at fjæren ikke presser få lageret/skålen og gjør det enda værre å løsne den

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Truls Kristian Syvertsen

Må bytte fjærbeinlager på den "nye" golfen min, høyre side.

 

Hvordan gjør jeg dette?

Fjærklemmer nødvendig?

Spesialverktøy?

 

en "punktvis" forklaring mottas med takk...

 

Hvordan kom du fram til at fjærbeinlageret ditt er defekt ?

Er et eller annet som tuller hos meg.. Den drar litt i rattet og kan av og til "knekke" ved full sving.. mistenker dette lageret...

 

sorry for "ødeleggelse" av din tråd !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det klikker/slår på høyre side foran ved igangkjøring, nedbremsning og i dumper (harde) + at den nettopp er byttet på venstre side (før jeg kjøpte bilen).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Rudi Sand

På golf en må du skru ut fjærbeinet fra spindelen nede og løsne de 2 13mm som fester lageren til chassis oppe....

Så er det bare fram med spes verktøy fra biltema eller annet lurt verktøy for å separere lager fra fjærskål og fjær.

Er en fordel å bruke fjærklemmer slik at fjæren ikke presser få lageret/skålen og gjør det enda værre å løsne den

 

Dvs at demperen må ut?

 

Takk for svar!

 

Mvh

Truls

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Rudi Sand

Er en fordel å bruke fjærklemmer slik at fjæren ikke presser få lageret/skålen og gjør det enda værre å løsne den

Skru for all del ikke av mutteren som holder alt sammen uten å først ha satt på fjærstrammere !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Får du møkka i trynet vil jeg tro det er særdeles ubehagelig.

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.