#1 Skrevet April 21, 2007 Har problemer med at bilen min "hopper" i lavt turtall og videre oppover når jeg gir gass. Hadde samme problemene for en stund siden da jeg tok grundig motorvask, akkurat som biler "spinner" når jeg gir på, smeller fælt i eksosen og virker som om det er noe virkelig galt, det som er rart er at bilen blir bedre når den blir varm, da kommer problemene bare inniblandt. Har akkurat skiftet tennpluggene, så disse kan utelukkes, noen andre som har noen tips? Kan det ha noe med haldex, luftfilter eller bensintilførselen å gjøre? Bilen det er snakk om er en 00' Audi S3 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 21, 2007 Jeg er ingen mekaniker men jeg hadde samme problem på en golf jeg hadde, da viste det seg at det var problem med starteren og tenningen, jeg hadde fukt i starteren... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 21, 2007 Høres rart ut om det er det, for har skrudd opp å skjekket alt slik.... Men kan jo alltids prøve igjen... Virker som det er problem med for mye bensin, og for lite..... At den ikke får bensin ettersom den behøver, \ ikke behøver.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 21, 2007 Jeg er ingen mekaniker men jeg hadde samme problem på en golf jeg hadde,da viste det seg at det var problem med starteren og tenningen, jeg hadde fukt i starteren... Fukt i starteren? Starteren har ikke noe med gangen på en motor å gjøre, starteren brukes kun ved oppstart. sikker på at du ikke mener fordeleren? Men tilbake til A3: kan virke som at du har en tenningsfeil. du skriver ikke hvilken motor du har.. men er ofte en coil eller flere som ryker. dette vil dukke opp på vag-com. så lenge pluggene er nye så er det nok heller ikke disse. Edit: så det var 1,8T du hadde nå. PS: Nydelig felger du har 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 21, 2007 Hehe... Jo takk for det, fordeler og alt slik er skjekket og skal være i orden, begynner å føle meg sikker på at det er bensinpumpa som spiller meg ett puss.... Skal få skjekket det med vag com i morgen... Satse på å få lest ut noen feil koder da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 22, 2007 Som sagt, det var det mekanikeren sa til meg, kan hende jeg missforstod han, men hadde helt like symtomer som Marius sin bil. Beklager da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 23, 2007 Rart dette her.... Kjørte en lang tur i går på en time... Merker ingenting, så plutselig kommer det igjen.. Ikke merket noe hittil i dag, får ta en langtur i kveld igjen... Mulig det er noe fukt en plass. Men virker ulogisk det også... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...