#1 Skrevet April 21, 2007 Etter jeg hadde satt på nye bremseskiver/klosser bytte framme (som beskrevet i tråden her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=754355#post754355 ), så vil ikke bilen gå fremover. Det første jeg gjorde etter jeg hadde senket bilen, var å trykke inn bremsa 3-4 ganger. Og da jeg skulle rygge ut, så var det bare 10-15 cm bilen flyttet på seg. Både frem og tilbake. Så da jeg studerer calippern, ser jeg at den har skrape merke etter at felgen har tatt borti!?? Jeg var så sikker på at jeg hadde montert i sammen alt riktig, selv om det var første gang jeg prøvde meg på bremsebytte. Er det felgene som egentlig ikke passer (siden de nye klossene er tykkere), eller har jeg gjort noe feil?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 21, 2007 om det ikke har tatt i før så skal det ikke ta i nå heller, calippern vel jo være på samme plass uansett skive / klosser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 21, 2007 Kan årsaken være at jeg presset stemplet helt inn med skruetvinge? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 21, 2007 Glidedelen på caliperen kommer vel lengre ut med nye skiver og klosser, er det rett innpress på felgene i forhold til din bil da? Har du kjøpt felger etter at du kjøpte bilen, slik at de felgene aldri har vært montert med relativt nye klosser og skiver? Spacers løser vel problemet sånn i første hånd vil jeg tro. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 21, 2007 Felgene fulgte med bilen da jeg kjøpte den, så jeg vet ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 21, 2007 Som Roy sier så kan dette skje. Er felgene kjøpt når klossene har vært litt slitt og glippet er marginalt da, så blir det ikke mindre med nye klosser. Prøv med et annet felgsett så finner du raskt ut av det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 21, 2007 Problem solved... det var felgene som ikke passet... noen som vet om jeg kan legge på 3 mm spacere uten at jeg slår borti hjulbuen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 21, 2007 nå vet jo ikke vi åssn felger, innpress og strl du har.. men har du god plass til skjermkanten nå da? 3mm er uansett ikke stort.. går som regel bra dette.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...