#1 Skrevet April 22, 2007 Var ute å kjørte igår, var ei stund jeg kjørte ganske freskt men ittno ekstrem gassing liksom. Slapp av en kamerat og sku kjøre hjem, merka at bilen fjuska såvidt det var. Tenkte ikke noe mer over det før fjuskinga bare ble verre og verre. Desto mer jeg ga gass desto verre ble fjuskinga/hoppinga og tilslutt stoppa bilen. Smalt godt i eksosen før den stoppa også. Får ikke start på den nå. Det er strøm og startern fungerer som bare det men bilen vil ikke starte. Fått høre at det kan væra KE-jetronicen som kødder men aner virkelig ikke. Skulle ønske jeg hadde litt mer peiling nå. Noen som har gode forslag? Er supertakknemlig for alt som kommer opp. Bil: 1985 Audi 90 2,2E Motor: femsylindra KV-motor 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 22, 2007 Jeg og Kristian har nå sjekket etter bensinlekasjer,om det er gnist i alle plugger. Og fordeler/fordeler lokk.. + mer.. Eneste vi glemte var selvfølgelig bensin filteret.. det glemte vi og se på.. Men den startet og da bilen begynte og bli litt varm så fjusket den igjen.. og ved gass smalt det og putret i eksosen.. Høres ut som at den ikke går på alle 5.. og etterhvert da vi ga litt gasset så kvalte den seg nesten.. og til slutt stoppet den og etter det fikk vi ike start på den igjen.. Bensin pumpen hørtes ut som gikk,men ikke helt sikker på om at den gikk for fullkraft.. Tenkte ikke på og høre etter det mens jeg sjekket over diverse ting i motorrom.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 22, 2007 Kan prøve å sjekke bensintrykket.. Napp ut dysenen for å se om de spruter likt alle sammen. Hvordan såg pluggene ut? det kan være gnist i dem, men alikavell kan de være dårlige. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 22, 2007 Kan prøve å sjekke bensintrykket..Napp ut dysenen for å se om de spruter likt alle sammen. Hvordan såg pluggene ut? det kan være gnist i dem, men alikavell kan de være dårlige. Jeg sjekket ikke alle pluggene.. Litt usikker om det gnistret på 3 og muligens 4.. Pluggene bør byttes for de var litt sotet.. Og dysene tenkte jeg ikke på og skru ut.. Men jeg tenkte på bensin trykk.. Mulig det er ikke er helt på topp.. og verktøy og lys må være på plass til neste gang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 22, 2007 Det er ikke hull i en luftslange vel ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 22, 2007 Kan prøve å sjekke bensintrykket..Napp ut dysenen for å se om de spruter likt alle sammen. Hvordan såg pluggene ut? det kan være gnist i dem, men alikavell kan de være dårlige. Pluggene såg itte helt gode ut. En god del sot. Bytter samtlige imorra. Dysene skal også prøves. Verktøy og lys er på plass ved neste skruing 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 22, 2007 Det er ikke hull i en luftslange vel ? Fant hull i en slange,men det er ikke luft slange.. en morkenslange av typen oljedamp eller hva det nå går i den.. Tips til åssen slange man skal se etter hull i? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 22, 2007 På min gamle KV så ble den helt på tryne når bare ene pluggen tok kveld.. Så kan være en mulighet. Sjekk også plugkabler.. Disse kan også skape problemer. Dysene er bare å nappe ut som sagt. De er tred ned i en hylse. Kan være litt treig å få ut.. Er noen o-ringer som gjør at de sitter fast. Kan prøve å koble direkte strøm på pumpa da skal du kunne høre om den futter bra eller ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 22, 2007 På min gamle KV så ble den helt på tryne når bare ene pluggen tok kveld.. Så kan være en mulighet. Sjekk også plugkabler.. Disse kan også skape problemer.Dysene er bare å nappe ut som sagt. De er tred ned i en hylse. Kan være litt treig å få ut.. Er noen o-ringer som gjør at de sitter fast. Kan prøve å koble direkte strøm på pumpa da skal du kunne høre om den futter bra eller ikke. AHA! Det er bare og nappe de ut ja.. Aldri tenkt over.. Kjekt og vite.. Kristian leser selv så han vet hva han skal gjøre i morra.. jeg får ikke gjort så mye i morra tror jeg fordi jeg skal på jobb igjen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 22, 2007 Er ikke stort verre nei:) Kan sjekke slangen som står på mengdefordeleren, hadde glidd av der på min en gang. Var ikke så mye, men var nok. Da var den ikke så start villig til tider, og ville heller ikke gå skikkelig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 22, 2007 Er ikke stort verre nei:)Kan sjekke slangen som står på mengdefordeleren, hadde glidd av der på min en gang. Var ikke så mye, men var nok. Da var den ikke så start villig til tider, og ville heller ikke gå skikkelig. Hvilken slange er det snakk om? Høres likt ut.. For bilen startet med stoppet og ville ikke starte igjen.. og ordentlig gikk den så absolutt ikke.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 22, 2007 Min startet hvis den fikk stå en liten stund, og da var den store slangen som sitter på mengdefordeleren(der bensin kommer fra). Klemma på denne hadde glidd opp i bakant, så var ikke helt lett å finne ut av. Er litt trangt akkurat der, men trippel sjekk der. Kan virke som den er på, men så er den ikke det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 22, 2007 Min startet hvis den fikk stå en liten stund, og da var den store slangen som sitter på mengdefordeleren(der bensin kommer fra). Klemma på denne hadde glidd opp i bakant, så var ikke helt lett å finne ut av. Er litt trangt akkurat der, men trippel sjekk der. Kan virke som den er på, men så er den ikke det.. Startet etter og stått en stund denne også.. men hvem av disse mener du.. (se bilde) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 22, 2007 Sjekk den med rød pil. Spesielt baksiden(selvfølgelig der det er dårligst plass). Hadde problemer med å få den til å sitte fast der Det er også noen slanger som sitter fast i denne igjen, sjekk dem også. Kan få falskluft fra en av dem også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 22, 2007 Sjekk den med rød pil.Spesielt baksiden(selvfølgelig der det er dårligst plass). Hadde problemer med å få den til å sitte fast der Ok.. vi tok av den og sjekket etter møkk og drit.. fikk satt den på og den ble satt på riktig.. vi sjekket nettopp dette.. hmm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 22, 2007 hm.. Ta en boks startgass å spray på noen av slangene mens bilen går. Da vil dere høre om det er falskluft noen plass. Er dere helt sikker på at den ikke er glidd av på baksiden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 22, 2007 hm.. Ta en boks startgass å spray på noen av slangene mens bilen går. Da vil dere høre om det er falskluft noen plass.Er dere helt sikker på at den ikke er glidd av på baksiden? Jepp jeg kjente etter dette.. vet den er vrien bak der.. Start gass ja.. se og høre etter falskluft 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet April 22, 2007 Vil merke det på turtallet på bilen om det skulle være noe falskluft.. Får bare prøve:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet April 22, 2007 Vil merke det på turtallet på bilen om det skulle være noe falskluft..Får bare prøve:) Jepp.. Kristian you hear this? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet April 22, 2007 Ingen andre tips til hva det kan være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet April 22, 2007 Vil merke det på turtallet på bilen om det skulle være noe falskluft..Får bare prøve:) Da skar nye plugger og plughetter handles imorra. Dyser skal nappes ut og bensin skal fly. Startgass skal sprayes og turtall skal i tilfelle økes. Takker for tips og hjelp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet April 25, 2007 Da har man byttet tennplugger og ledninger. Starter fortsatt ikke. Lukter bensin av pluggene og k-jetronicen er i orden. Er liksom det lille siste som skal til før den fyrer. Har litt tru på bensinpumpa nå. Muligens bytte den imorra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet April 25, 2007 Siden det lukter bensin virker det jo som om pumpa er i orden. Tipper du ikke har gnist nå den siste gangen du prøvde. Kan være hallgiver eller tenningsmodul som svikter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet April 25, 2007 Siden det lukter bensin virker det jo som om pumpa er i orden.Tipper du ikke har gnist nå den siste gangen du prøvde. Kan være hallgiver eller tenningsmodul som svikter Hadde inderlig håpt det sku væra bensinpumpa så je hadde rukket treffet i helga. MEN! det jeg glømte å skrive er at bensinpumpa ALLTID lager en summelyd når man vrir om tenninga. det gjør den itte nå lenger. Og den er itte blitt skifta så lenge bilen har levd, hørte Anders sin røk på 260.000 km elns. Min har jo gått litt over 300 så det høres fornuftig ut egentlig. Har også sjekka rotor, bytteprøvde med Eriksen sin og var ittno forskjell. Fordelerlokket såg også greit ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet April 25, 2007 husk at det også kan være releet til pumpa som er defekt, slik at pumpa ikke får strøm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...