#26 Skrevet April 25, 2007 kristian hør med ørjan om han lar deg prøve rele til bensin pumpa... bare sånn for sikkrets skyld... var vertfal gnist å fart å spenning på plugga i dag når jeg hvar hos deg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet April 26, 2007 husk at det også kan være releet til pumpa som er defekt, slik at pumpa ikke får strøm. Nå er jeg såpass fersk så hvor sitter releet til bensinpumpa? Hvis det er releet som er defekt, så trenger jeg jo ikke gjøre jobben med å skifte pumpa da. Bare skifte relee. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet April 26, 2007 Releet står i sikringsboksen. Er bare å lese deg til på insiden av lokket på sikringsboksen. Husker ikke sånn i forbifarten hvilken av dem det var. Releet får signal i fra coilen, mener det var en grønn ledning her. Sjekk at det ikke er noe tull med denne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet April 26, 2007 noen tips til feilsøking:) * om du har en plass du kan få kommet deg under bilen på er det bare å se om det kommer strøm inn på bensinpumpa. er der strøm er pumpa defekt mest sannsynlig * om det ikke kommer strøm kan det vere releet. du kan enten få lånt et relè som nevnt over her, eller sjekke at det går strøm både inn og ut av releet. releet finner du i sikringsboksen, og på lokket av sikringsboksen står det hvilket nummer releet til bensinpumpa er lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet April 26, 2007 Eneste jeg får gjort nå er å skifte bensinpumpa, men det vil væra unødvendig å bytte den hvis det bare er et gåent relee. Den saken som jeg måler om det er strøm på pumpa eller ikke ligger på hytta. Og jeg trur ikke jeg gidd å bytte pumpa før jeg vet om det er strøm dit eller ikke. Bilmekanikerern i huset sier at det ikke holder å finne igjen releet til bensinpumpa, han sier jeg må ha koblingsskjema for å finne igjen hvor det skal være strøm og ikke. Koblingsskjema finnes kanskje i Etka? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet April 26, 2007 Er høvelig enkelt koblet opp. Går en ledning inn på coilen, og herifra og inn på releet. Så går det en grønn/svart ledning bak til pumpa. Koblet meg ofte inn her med konstant strøm da jeg bytta motor i gammel biln min. Skal lete opp koblinskjema for å være helt sikker. Så kan du jo bare koble deg inn med en direkte strøm å prøve. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet April 26, 2007 Ledningene til pumpa finner du på venstre side i dørken på førersiden. Bak panseråpneren ligger det en stor vase med ledninger. Det skal være en Grønn/Gul ledning her. Er litt tjukk i forhold til de andre. Den kan du prøv å koble deg inn på med en pluss kabel. Sikringa er nr.13, og se om du finner et relee som heter J17. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Mai 4, 2007 Da starta bilen igår med god hjelp av Eriksen og Lillejordet! Godt å ha følk som har mere peiling enn meg sjøl Fikk bytta bensinpumpe og bilen starta på 2.forsøk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Mai 4, 2007 Da starta bilen igår med god hjelp av Eriksen og Lillejordet! Godt å ha følk som har mere peiling enn meg sjøl Fikk bytta bensinpumpe og bilen starta på 2.forsøk. Jaggu meg bra saker Og fint jeg hadde en bensinpumpe liggende? hæ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Mai 5, 2007 Jaggu meg bra saker Og fint jeg hadde en bensinpumpe liggende? hæ? Hehe jaggu! Du er en reddende engel vettu. Hadde ikke klart meg uten deg Så nå er det bare å trimme til 450 hk så fikser du ei ny pumpe til meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Mai 5, 2007 Hehe jaggu! Du er en reddende engel vettu. Hadde ikke klart meg uten deg Så nå er det bare å trimme til 450 hk så fikser du ei ny pumpe til meg. Hmmm.. spørs om jeg heller gjør det selv da hehe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...