#1 Skrevet April 22, 2007 Driver og skal montere KW Coiloversett var 1 inoxline på min 02 Passat TDI 4 Motion Sedan. Hva må løses bak for og få ut fjørbein? Fremme, må en ut med hele "kladden" i toppen med øvre bærearmer? Eller er det en måte en kun får ut fjørbein på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 22, 2007 Har selv en Passat tdi 4motion stv. som jeg har gjort dette på. Foran må du skru løs hele saken med bærearmer. Du løsner 3 bolter som sitter i toppen (i motorrommet). Da er fjærbeinet løst i toppen. Deretter må du av med bolten som holder de 2 øvre stagene. Denne sitter som regel noe vanvittig. Her bør du ha en ny bolt tilgjengelig da denne fort kan bli slått i filler for å få den ut. Bruk mye rustløser her. Når dette er av kan du løsne demperen i bånn. Jeg klarte å få vippet av demperen uten å løsne krengningsstagene. Dette er avhengig av om du har jekket opp bilen på den ene siden eller om den står på bukker. Vet ikke om det er likt bak på stv og sedan, men er stort sett samme som foran på min. Du har ikke øvre lenkestag, men en øvre "bro". Denne må av. Ellers er fjærbenet festet med 2 stk 13mm bolter opp i toppen. Ellers er dette en grei jobb når du skal på med komplette fjærer/dempere. Trenger ikke styre med å klemme sammen fjærer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 22, 2007 Ok, takker for en bra beskrivelse! Har bilen på 2 søyla løftebukk så det skal ikke være noe problem, var redd for at jeg måtte ut med hele toppen fremme med bærearmer og allt ja.. Bak så er det jo justering på den yttre skruen som holder den nedre bora, men skal vell være godt nok og merke inntill videre...Skal ha 4hjuls kontroll på bilen ganske snart. Må demontere de gamle fjørene da jeg må bruke oppigjen toppene... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 22, 2007 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=60639&page=6 Er litt usikker på om 02-modell av Passat har samme hjuloppheng, men hvis det har det, står det forklart litt ned på den siden hva du trenger å løsne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 22, 2007 Så da skal jeg kanskje i teorien slippe og ta ut braketten i toppen og de øvre bærearmene? Bare og løsne de skruene som sitter under de plastproppene i motorrommet? Sitter vell ikke festa i senter av toppen slik at jeg må på med fjørklemme før jeg tar det ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 22, 2007 Så da skal jeg kanskje i teorien slippe og ta ut braketten i toppen og de øvre bærearmene? Bare og løsne de skruene som sitter under de plastproppene i motorrommet? Sitter vell ikke festa i senter av toppen slik at jeg må på med fjørklemme før jeg tar det ut? Det stemmer, er kun de to 13 mm boltene som holder toppen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 22, 2007 Det er ikke mulighet for å løsne de 2 skruene på Passat, kun på Audi (A4). Har sett det er flere som har forklart dette ang Audi... er ikke slik på min Passat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 22, 2007 Hmm, det var velldi dumt, er ferid bak nå så det er ok, men fremme sitter jo så klart den bolten som holder de 2 øvre bærearmene helt fast, har slått forsikti på den, prøvd og skru den ut, hatt på masse rustløser osv...men sitter helt fast! Kan jo få tak i nye bolter imårra da, så da er det bare og slå med hammer til den spretter ut? Kan vell ikke varme oppi der for da ryker mansjettene på kulene, og bærearmene er ok. Eller noen som har gode tips på åssen få ut de boltene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 22, 2007 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=53622 Lykke til. Du trenger det. Kan ha flaks at du får den ut, men jeg sleit som bare f... med å få den ut. Vil ikke anbefale varme, som du sier er nok ikke mansjettene spesielt glad i det. Da ville jeg heller tatt ut de indre boltene til de øvre bærearmene, og fått ut hele greia. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 22, 2007 For å si det sånn så holder det ikke å slå litt forsiktig med hammer på denne bolten. Jeg brukte baksiden på ei øks forrige gang!! Dro til skikkelig. Klarer du å skru litt på bolten først er det lettere å få den til å slippe. Ellers bruker det ikke sitte like j...... på begge sider hvis det er en trøst. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 22, 2007 Får ikke ut bolten, og vill ikke ødelegge den, men løsna de 3 skruene i motorrommet samt dempern, da fikk jeg hele feste med de øvre bærearmene litt ut, slik at jeg fikk løst de i innerkanten slik at jeg fikk ut dempern! Funka fett det! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 22, 2007 Kan en justere det så langt ned en vill nå med en gang? Tenkte ikke og ta det helt ned, men et lite stykke ja... Ellers er det vell bare og måle gjengepartiet som er igjen med et skyvelær for og få det likt på begge sider? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 22, 2007 Du bare måler med skyvelæret på gjengene for å få det likt ja.. monterte på min på torsdag. Du bare setter fjøra ett sted, slipper ned og ser, og bare kjører opp igjen og justere litt igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 22, 2007 Okidoki, lurte bare, litt greitt og være føre var, koster jo tross allt mangen dollars settet! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 22, 2007 Det er helt rekti det, men det er (nesten) verdt det. mulig jeg må justere littegranne på det, må se hva som skjer når det setter seg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 22, 2007 Ja, kommer vell 18" nå en av dagene, så får la være og senka for mye enda tror jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 22, 2007 Kommer du med tilbakemelding på hvordan dette fungerer når det er ferdig montert. Har ikke kjørt Passat med kw. Lurer litt på hvor stivt det blir. Har selv kw 35mm senkefjærer, men vurderer å bytte til justerbart. Min ble ikke likt senket foran og bak. Alt for høy bak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet April 25, 2007 Da er allt montert (unntatt 18" som ikke er kommet da...) Skal ta noen bilder så dere får se! Bare en siste ting, syns bilen vart litt for høy bak så tenkte og skru den litt ned bak, løsna den lille umbrakoen prøvde og vri nedre fjørfestet men dette går velldi tregt rundt, må en på slik hallveis med en fjørklemme og avlaste? Bilen står oppjekket på 2 søyler... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet April 25, 2007 Ingen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet April 25, 2007 Jeg løsna bakdemperen, og dermed fjørspennet når jeg justerte bak. er vel det greieste så lenge du har bilen på 2-søyler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet April 25, 2007 De går litt tregt, men det er normalt siden fjæra er i spenn. Til høyere du har bilen, til tregere går det. Skal du opp på det høyeste er det svært tungt å skru, men det er normalt. Husk å spray på litt 5-56 e.l. før du skrur. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet April 25, 2007 Hadde på litt smurning ja, da gikk det fint...men verre og få bilen ut av verkstedet...en stygg helling der...hehe, får lage meg en rampe imårra... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet April 30, 2007 Har nå kjørt litt med bilen, pendler hver dag og kjører ferje på veien til jobben, når jeg skulle av færja idag subba den så vidt nedi fremme...er senka ganske mye ned i fronten, så mitt spørsmål er hvor mye gjenger har folket her inne igjen ved montering av KW justerbart? Kjører nå på orginale hjul, venter med 18" når som helst, vill bilen bli noe høyere da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet April 30, 2007 vill bilen bli noe høyere da? Kommer jo an på rulleomkresten forrhold til originalt. Er den større blir bilen LITT høyere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet April 30, 2007 Er disse det er snakk om: http://193.213.24.227/4daction/WA_Bilder/?Vare=13935&ASP=2705289&Type=VW&Model=Passat&Year=2002&Back=WA_Varegruppe+ASP=2705289+Type=VW+Model=Passat+Year=2002+Varegruppe=0570 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...