Derfor har Politiskolen flere søkere i utlandet..

Anbefalte innlegg

Jeg personlig ser ikke helt hva Politiet skal gjøre med "muskelbiler" alà S4/RS4 eller WRX.

Greit motoriserte biler alà MB feltvogn ville vært mye mer anvendelig hele året. :)

Det gjør jeg. Hvis en fyr med S2 med 500hk kjører som en galematias så er ihvertfall JEG veldig glad for at politiet har biler som kan holde følge for å få tatt fyren. Og WRX og S/RS-biler er jo fine biler å bruke hele året det. Gode 4WD-systemer og fremkommelighet om vinteren.

Det folk ikke tenker nok på er at politifolk gjør bare det de får beskjed om, ikke noe annet. Jeg tror ikke det er mange her som hadde likt å få på pukkelen for at de egentlig gjorde akkurat det de hadde fått beskjed om.

Også er det jo diskusjoner om ressursbruk og "nazi"-politifolk da. Personlig har jeg aldri møtt noen "slemme" politifolk.

Fabian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gjør jeg. Hvis en fyr med S2 med 500hk kjører som en galematias så er ihvertfall JEG veldig glad for at politiet har biler som kan holde følge for å få tatt fyren.

Der har de jo et dilemma da, for de har begrensninger på hvor og når de skal gi seg på en forfølgelse... Blir tatt noe på skjønn, men er vel når de setter seg selv eller andre i unødig fare, så sjelden de ville forfulgt denne S2'en i 200km/t++ over lengre tid eller på rufsne veier.

Er jo nok av eksempler på der hvor røveren kjører seg ihjel og politiet får mye refs pga at de ikke gav seg på forfølgelsen, de blir jo da beskyld for å presset røvern til å kjøre fortere siden de nektet å gi opp. Dvs, hadde de ikke fulgt etter vedkommende ville han omkommet. (den dagen)

Så er vel igrunn sjeldent de får brukt for fulle potensiale i slike verstingsbiler. Men klar en fordel for de å ha biler som akslerer bra om de står gjemt i en busk ved motorveien og vil ha gjennomsnittsmåling på en som kommer smadrende i 200.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gjør jeg. Hvis en fyr med S2 med 500hk kjører som en galematias så er ihvertfall JEG veldig glad for at politiet har biler som kan holde følge for å få tatt fyren. Og WRX og S/RS-biler er jo fine biler å bruke hele året det. Gode 4WD-systemer og fremkommelighet om vinteren.

Det folk ikke tenker nok på er at politifolk gjør bare det de får beskjed om, ikke noe annet. Jeg tror ikke det er mange her som hadde likt å få på pukkelen for at de egentlig gjorde akkurat det de hadde fått beskjed om.

Også er det jo diskusjoner om ressursbruk og "nazi"-politifolk da. Personlig har jeg aldri møtt noen "slemme" politifolk.

Fabian

Politiet har vell ikke lov å forfulge i mer enn 180kmt uansett? Så de burde kjørte noen 3.0TDI hele gjengen! Hehe..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

en fordel for de å ha biler som akslerer bra

Nemlig. :)

Fabian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fabian

Altså, jeg er enig/uenig politiet har i utgangspunktet ikke lov til og forfølge noen over 150 km/t

Det som vil skje hvis en "galematias" kjører 150+ på en mer trafikert vei å har politiet hakk i hæla, han vil stresse og sjangsen blir større for at andre trafikanter blir skadet, derfor gir politiet seg egentlig veldig fort!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså, jeg er enig/uenig politiet har i utgangspunktet ikke lov til og forfølge noen over 150 km/t

Hvor tar dere disse tallene fra? Står de svart på hvitt noen sted?

Dette er noe som politiet tar på skjønn etter forholdene, dvs veistandard, trafikktetthet, etc...

Har sett politiet flere ganger blåse avgårde i forfølgelse i fart langt over 150km/t, og har sett rettsrapporter der politiet selv forklarer at de måtte oppi hastigheter på 180-200+ for å ta igjen vedkommende. Så noe fasit på hvor fort de har lov å kjøre tviler eg på det er.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da polititet tok igjen oss i Sandefjord hadde de hastighet på langt over 220km/t, det fikk vi se på videoen de hadde av oss... Det skal sies at det var sent på kveld og at det nesten ikke var biler på motorveien (hundre sone )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.