Passer ET20 med bredde 8,5 på en S4 modell 1992?

Anbefalte innlegg

Noen som veit om ET20 med bredde 8,5 vil passe på en S4 1992 modell ?

 

Så kommer spørsmål nr 2. Er det noen som veit om det er mulig å få ET20 med bredde 8,5 på en BBS CH felg ? samme felg som blant annet TS-Racing kjører med.

 

Jeg har fått høre at BBS CH kun leverer ET20 i 10". Det blir nok altfor bredd for bilen min. Syns ET20 er en del kulere enn ET35.

 

Er det mulig å bolt sirkelen på en felg. Dvs, kjøper en ET20 felg med 8,5 i bredde med boltsirkel 5/120. Er da mulig å fikse slik at boltsirkelen blir 5/112 ?

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det vel bedre å kjøpe en 5*112 felg med et35 og bare space den ut

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som veit om ET20 med bredde 8,5 vil passe på en S4 1992 modell ?

 

Så kommer spørsmål nr 2. Er det noen som veit om det er mulig å få ET20 med bredde 8,5 på en BBS CH felg ? samme felg som blant annet TS-Racing kjører med.

 

Jeg har fått høre at BBS CH kun leverer ET20 i 10". Det blir nok altfor bredd for bilen min. Syns ET20 er en del kulere enn ET35.

 

Er det mulig å bolt sirkelen på en felg. Dvs, kjøper en ET20 felg med 8,5 i bredde med boltsirkel 5/120. Er da mulig å fikse slik at boltsirkelen blir 5/112 ?

 

 

Robert

 

foran vil det stikke ut noen milimeter med 8.5"ET20, bak ligger vel 8.5"ET35 nesten utenom allerede. 8.5" felgen for bmw 5-serien har vel ET rundt 20/25, den har litt mer "trompet" utseende enn ET35.. det er et firma i oslo området som endrer boltsirkel samt flere i sverige :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

foran vil det stikke ut noen milimeter med 8.5"ET20, bak ligger vel 8.5"ET35 nesten utenom allerede. 8.5" felgen for bmw 5-serien har vel ET rundt 20/25, den har litt mer "trompet" utseende enn ET35.. det er et firma i oslo området som endrer boltsirkel samt flere i sverige :)

 

 

Takk.

 

Det er nok som du sier, litt bedre plass foran enn bak. Jeg ser derimot at navet bak stikker langt ut. Det er god plass for kalipper der. Med ett nyt nav her så kan vel det løses. Mulig jeg må bytte hele bremseopplegget bak da.

Jeg har jo forresten skiftet bremser foran og har mulighet til å slippe ned navet eller bytte det. Det koster ikke altfor mye.

 

 

Snakker vi her vi om å endre boltsirkelen på navet ? eller bolt sirkelen på felgen ? Jeg skal uansett stikke innom auto Grip i Oslo og høre hva slags muligheter jeg har.

 

Går jeg for 8,0 i bredde med ET20 så burde nok det gå bra da. Men problemet er om jeg får løst dette.

 

Det er som du sier CH felgen er mere "trompet" på ET20 enn ET35. Må si jeg syns CH felg med ET20 var en del kulere.

 

Takk for svar !!

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk.

 

Det er nok som du sier, litt bedre plass foran enn bak. Jeg ser derimot at navet bak stikker langt ut. Det er god plass for kalipper der. Med ett nyt nav her så kan vel det løses. Mulig jeg må bytte hele bremseopplegget bak da.

Jeg har jo forresten skiftet bremser foran og har mulighet til å slippe ned navet eller bytte det. Det koster ikke altfor mye.

 

 

Snakker vi her vi om å endre boltsirkelen på navet ? eller bolt sirkelen på felgen ? Jeg skal uansett stikke innom auto Grip i Oslo og høre hva slags muligheter jeg har.

 

Går jeg for 8,0 i bredde med ET20 så burde nok det gå bra da. Men problemet er om jeg får løst dette.

 

Det er som du sier CH felgen er mere "trompet" på ET20 enn ET35. Må si jeg syns CH felg med ET20 var en del kulere.

 

Takk for svar !!

 

 

Robert

 

kjøper du 9.5x19 ET 40 for bmw 3-serie, og endrer boltsirkelen til 5-112 på de passer de innenfor hjulbuen foran og bak :) mulig du må valse litt bak.. min urS4 er valset bak så jeg skal ikke garantere at det vil gå uten valsing

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøper du 9.5x19 ET 40 for bmw 3-serie, og endrer boltsirkelen til 5-112 på de passer de innenfor hjulbuen foran og bak :) mulig du må valse litt bak.. min urS4 er valset bak så jeg skal ikke garantere at det vil gå uten valsing

 

 

Et40 blir det nok ikke, men ET20 er jeg interesset i.

 

Kan man få endret bolt sirkelen på selve felgen ? Veit du om det funker på BBS også ? Og husker du hvem som gjør dette ?

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et40 blir det nok ikke, men ET20 er jeg interesset i.

 

Kan man få endret bolt sirkelen på selve felgen ? Veit du om det funker på BBS også ? Og husker du hvem som gjør dette ?

 

 

Robert

 

bra trumpet utseende på 9.5x19 ET40 også.

ja du kan endre boltsirkelen på BBS CH felgen.

husker ikke hva de het.

IMG_0263.JPG

IMG_0474.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bra trumpet utseende på 9.5x19 ET40 også.

ja du kan endre boltsirkelen på BBS CH felgen.

husker ikke hva de het.

 

Jo, litt trompet er det på ET35 (mente ET35 istad og ikke ET40). Men likte ET20 veldig godt da ....

 

Du har jo akkurat samme bremser som meg, porsche kit :)

 

 

Sifra hvis du kommer på hvem som fikser bolt sirkelen !!! Fordi hvis det funker, så kjøper jeg 8,0 eller 8,5 i bredde på felgene med ET20.

 

Jeg skal nedom autogrip og Egil Stenshagen for å høre med dem sier.

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, litt trompet er det på ET35 (mente ET35 istad og ikke ET40). Men likte ET20 veldig godt da ....

 

Du har jo akkurat samme bremser som meg, porsche kit :)

 

 

Sifra hvis du kommer på hvem som fikser bolt sirkelen !!! Fordi hvis det funker, så kjøper jeg 8,0 eller 8,5 i bredde på felgene med ET20.

 

Jeg skal nedom autogrip og Egil Stenshagen for å høre med dem sier.

 

 

Robert

 

det er mer trumpet på 9.5x19 ET40 enn 8.5x19 ET 20/25. 10x19 ET 20 er desidert værst :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er mer trumpet på 9.5x19 ET40 enn 8.5x19 ET 20/25. 10x19 ET 20 er desidert værst :)

 

Å dæven, det viste jeg. Betyr det at felgen forandrer utseende utifra bredden på felgen da ? Dvs at man kan kompensere mere "trumpet aktig" ved å kjøpe breiere felg ??

 

Tror du det går bra med ET35 og 9,0 i bredde på bilen min da ? Både foran og bak ? Hva med 9,5 i bredde ?

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å dæven, det viste jeg. Betyr det at felgen forandrer utseende utifra bredden på felgen da ? Dvs at man kan kompensere mere "trumpet aktig" ved å kjøpe breiere felg ??

 

Tror du det går bra med ET35 og 9,0 i bredde på bilen min da ? Både foran og bak ? Hva med 9,5 i bredde ?

 

 

 

Robert

 

med litt valsing bak får du 9.5x19 ET 40 innenfor hjulbuen uten att noe tar i :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du det går bra med ET35 og 9,0 i bredde på bilen min da ? Både foran og bak ? Hva med 9,5 i bredde ?

 

Det går fint med både 9 og 9,5" bredde på S4. Med 9,5" må ikke ET være mye mer enn 35mm før det butter innover foran. Bak er det goood plass innover. Både 9 eller 9,5x19 er fin dim på S4. Da med 235/35-19 rundt baut og ET35.

 

En felg med ET20 hører derimot ikke hjemme på UrS4 så det er bare å skrinlegge hvis du ikke ser for deg massiv ombyggingsjobb.

 

med litt valsing bak får du 9.5x19 ET 40 innenfor hjulbuen uten att noe tar i :)

 

Trenger ikke valsing for å få plass til dette. Kanskje med 265 dekk og 70mm senk da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min gamle s4 hadde jeg 9,5" med et 32 bak og 255 dekkbredde uten problemer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk takk gutter !!

 

Nå satt jeg tenkte at jeg ikke fikk plass til 9,5" bak på bilen, men ser at dere skriver at det går greit.

 

 

Øystein/Frank Andre:

Da regner jeg med at 9,5" foran gå greit ?? både med tanke på innsiden ved maks ratt utslag ??

Tenkte jeg da skulle ha 9,5 med 245/35 dekk på BBS CH med ET40. Tror dere dette vil gå greit ????

 

 

 

Jeg har tenkt å bestille felgene imorra og da må jeg være 100% sikker ...hvis ikke blir det en skikkelig smell her ....

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri prøvd 9,5" foran, hadde 8,5" foran på s4`n, men er jo brede skjermer foran så du har i allefall plass utover. Subber det mot styrekule e.l så kan du bare space ut til det går fint. Men det safeste da er å bestille 8,5" foran

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri prøvd 9,5" foran, hadde 8,5" foran på s4`n, men er jo brede skjermer foran så du har i allefall plass utover. Subber det mot styrekule e.l så kan du bare space ut til det går fint. Men det safeste da er å bestille 8,5" foran

 

Takk !!

 

Har faktisk ombyggde bremser foran og det navet som ble satt på skal være bygd litt mere utover. Kanskje opp til 5 mm. Slik at jeg da skal ha litt bedre plass med mot innsiden.

 

 

Jeg får spørre om sharif'n om det går an å teste felgen på bilen først. Eller om han noe brukt (9,5" med ET40) liggende, slik at jeg kan teste. Har mest lyst til å ha samme dim foran og bak.

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd 9,5x19 med 265/35-19 forran på min S4. Gikk akkurat mot fjærbeinet med felgen og akkurat mot styrekula med dekket. Prøvde ikke å kjøre med dette. Regner med det ville subbet noe i skjermkanten ved full neddemping eller i innerskjermen med fullt rattutslag. Men som sagt, ET35 er maks med originale fjærbein. Kommer jo litt ann på hvor lav/stiv bilen din er, men jeg ville uansett gått for 235/35.... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd 9,5x19 med 265/35-19 forran på min S4. Gikk akkurat mot fjærbeinet med felgen og akkurat mot styrekula med dekket. Prøvde ikke å kjøre med dette. Regner med det ville subbet noe i skjermkanten ved full neddemping eller i innerskjermen med fullt rattutslag. Men som sagt, ET35 er maks med originale fjærbein. Kommer jo litt ann på hvor lav/stiv bilen din er, men jeg ville uansett gått for 235/35.... :)

 

hmm....jeg hadde tenkt å kjøpe 245-35 med 9,5" felg med ET40. Dekkene er jo en del mindre enn de du prøvde med 265. Men siden felgen kom borti med 9,5" så får vel også kanskje samme problem. Jeg har dog byttet bremsene og har ett nav som stikker 4-5 mm lengre ut (tror jeg). Tror du det går greit da med tanke på innsiden ? Siden jeg skal ha 245 breie dekk så kommer jeg vel ikke borti skjermen på utsiden da ??

 

Bilen min kjører på 40 mm H&R senkefjærer og har Koni dempere som er justert nesten på maks. Tipper 4/5 av maks ....

 

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bak kan jeg iallfall bekrefte at det går 10x18 ET 25 med 255/35-18 dekk. Det går akkurat uten å valse å subber ikke heller......får nesten ikke et sigarettpapir imellom dekk og hjulbuen ved full nedfjæring : rolleyes Men husk på at fysisk bredde på dekk varierer mellom forskjellige produsenter. Dekka som stod på mine felger mener jeg på var noen Kumho

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bak kan jeg iallfall bekrefte at det går 10x18 ET 25 med 255/35-18 dekk. Det går akkurat uten å valse å subber ikke heller......får nesten ikke et sigarettpapir imellom dekk og hjulbuen ved full nedfjæring : rolleyes Men husk på at fysisk bredde på dekk varierer mellom forskjellige produsenter. Dekka som stod på mine felger mener jeg på var noen Kumho

 

Hallo Pål......du hadde jo samme bil som meg tidligere du ja :)

 

Sier du at 10 i bredde funker både bak og foran ?? ET25....den er jo veldig lavt da. Det funket altså ?

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men 245? er ikkje det veldi brett? ville gådd for 225-35 eg å 9.5 felg,, bra strekk og da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo Pål......du hadde jo samme bil som meg tidligere du ja :)

 

Sier du at 10 i bredde funker både bak og foran ?? ET25....den er jo veldig lavt da. Det funket altså ?

 

 

 

Robert

Nei jeg sier at 10x18 ET 25 går bak.....men det er ikke mer enn akkurat......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei jeg sier at 10x18 ET 25 går bak.....men det er ikke mer enn akkurat......

 

ok.

 

 

Da er det foran som er problemet. Ingen som har liggende en 9,5" felg med ET40 som ikke brukes.....så jeg kan få testet ?? :)

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men 245? er ikkje det veldi brett? ville gådd for 225-35 eg å 9.5 felg,, bra strekk og da

 

225/35 19 på 9,5x19 er mer strekt enn jeg ville anbefalt hvis man har plass på bilen til 1 eller 2 cm bredere dekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går fint med både 9 og 9,5" bredde på S4. Med 9,5" må ikke ET være mye mer enn 35mm før det butter innover foran. Bak er det goood plass innover. Både 9 eller 9,5x19 er fin dim på S4. Da med 235/35-19 rundt baut og ET35.

 

En felg med ET20 hører derimot ikke hjemme på UrS4 så det er bare å skrinlegge hvis du ikke ser for deg massiv ombyggingsjobb.

 

 

 

Trenger ikke valsing for å få plass til dette. Kanskje med 265 dekk og 70mm senk da.

 

vet ikke helt hva du mener med håndfast info, men en felg på 8.5 ET 20 bygger 11mm mindre utover enn 9.5 ET35.

 

en 9.5 ET 35 vil ligge utenfor skjermen, derfor mener jeg skjermen må valses for å unngå subbing..

 

legger ved et bilde av en 10x20 ET 35 med 265x25x20 dekk som ligger bra utenfor skjermen foran og bak. dette med valsede skjermer bak (2cm)

denne felgen bygger mer innover enn f.eks 9.5 ET 40, men går akkurat klar av styrekula.

Bilde 270.jpg

Bilde 269.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.