#26 Skrevet April 23, 2007 Har prøvd 9,5x19 med 265/35-19 forran på min S4. Gikk akkurat mot fjærbeinet med felgen og akkurat mot styrekula med dekket. Prøvde ikke å kjøre med dette. Regner med det ville subbet noe i skjermkanten ved full neddemping eller i innerskjermen med fullt rattutslag. Men som sagt, ET35 er maks med originale fjærbein. Kommer jo litt ann på hvor lav/stiv bilen din er, men jeg ville uansett gått for 235/35.... 265x25x20 på 10x20ET35 (tilsvarende 30 profil på 19"felg) tar i innerskjermer nesten med en gang du begynner å svinge, 265x35x19 vil ta i innerskjermene enda tidligere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet April 23, 2007 Nei jeg sier at 10x18 ET 25 går bak.....men det er ikke mer enn akkurat...... felgen ligger en bra bit utenfor skjermen da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet April 23, 2007 vet ikke helt hva du mener med håndfast info, men en felg på 8.5 ET 20 bygger 11mm mindre utover enn 9.5 ET35. en 9.5 ET 35 vil ligge utenfor skjermen, derfor mener jeg skjermen må valses for å unngå subbing.. Er med på hva du tenker her. MEN, det er dekket som vanligvis subber og et 235 dekk på en felg med ET35 ligger fortsatt 15mm lengre INN enn et 235 dekk på en felg med ET20. Derfor det subber. Er bare i ekstreme dekk-strekk tilfeller det er felgen som subber direkte i skjermkanter el.l. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet April 23, 2007 265x25x20 på 10x20ET35 (tilsvarende 30 profil på 19"felg) tar i innerskjermer nesten med en gang du begynner å svinge, 265x35x19 vil ta i innerskjermene enda tidligere Her var det jeg som hadde blingsa og skrevet feil. Mente selvsagt 265/30-19 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet April 23, 2007 Takk for innspill ! Ove og Torstein. Blir konklusjonen att 9,5" felg med ET40 IKKE passer på bilen min ? Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet April 23, 2007 felgen ligger en bra bit utenfor skjermen da Ja men dekket ligger innenfor.......det er jo det som teller Ser jo helt sykt bredt ut bakfra. Angrer på jeg ikke tok noen bilder rett bakifra når jeg hadde det på bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet April 24, 2007 Ove og Torstein. Blir konklusjonen att 9,5" felg med ET40 IKKE passer på bilen min ? Jeg tror både jeg og Owe egentlig er enige. 9,5 ET40 går FINT på bilen din Robert, men bare i kombinasjon med et 235 eller til nøds 245 dekk. Da skal det ikke stikke utenfor bak eller subbe innover forran, selv om bilen er ganske så lav. Owe får supplere meg om han er enig eller uenig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet April 24, 2007 Jeg tror både jeg og Owe egentlig er enige. 9,5 ET40 går FINT på bilen din Robert, men bare i kombinasjon med et 235 eller til nøds 245 dekk. Da skal det ikke stikke utenfor bak eller subbe innover forran, selv om bilen er ganske så lav. Owe får supplere meg om han er enig eller uenig. Ok. Det høres jo bra ut ! Navet mitt foran skal stikke ca 3-4-5 mm lengre ut, så her tror jeg ikke felgen da skal ta borti på innsiden. Vil 235 dekk passe på en 9,5 felg ? Vil ikke dekket bli strekt for mye ? PS! Nå gjelder det å finne en selger som er villig til å la meg prøve felg/dekk på bilen. Sharif'n kunne ikke bestille felgen for så bare prøve. Det var jo dumt .... Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet April 24, 2007 Navet mitt foran skal stikke ca 3-4-5 mm lengre ut, så her tror jeg ikke felgen da skal ta borti på innsiden. Vil 235 dekk passe på en 9,5 felg ? Vil ikke dekket bli strekt for mye ? Bak er det god plass innover, så det er forran som er kritisk. Ifølge hva Owe nevner av erfaring så skal 10x20 ET35 ikke ta i innover. Dette tilsvarer en 9,5" bred felg med ca ET41,5 så mener det skal gå bra. Har selv prøvd 9,5" med ET35 og det gikk med liten klaring. Dette er på originalt nav. Angående 235 dekk på 9,5" bred felg. Det vil gå fint, men strekk får du jo Har lagt ved et bilde av 235/35-19 på 9,5x19 felg. (Mr. T.O. Salvesen sin S2 Avant). Gir kanskje ikke det beste intrykket av strekken men. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet April 24, 2007 Bak er det god plass innover, så det er forran som er kritisk.Ifølge hva Owe nevner av erfaring så skal 10x20 ET35 ikke ta i innover. Dette tilsvarer en 9,5" bred felg med ca ET41,5 så mener det skal gå bra. Har selv prøvd 9,5" med ET35 og det gikk med liten klaring. Dette er på originalt nav. Angående 235 dekk på 9,5" bred felg. Det vil gå fint, men strekk får du jo Har lagt ved et bilde av 235/35-19 på 9,5x19 felg. (Mr. T.O. Salvesen sin S2 Avant). Gir kanskje ikke det beste intrykket av strekken men. Takk så mye for at du gidder å hjelpe meg. Det ser jo tøfft ut dette. Abselutt. Det er spørsmålet om jeg skal bestille 9,5 ET40 med 235 eller 245 hos sharif. Hvis jeg bestiller er det ingen nåde, da får jeg ikke igjen pengene hvis dem ikke passer. Jeg må vurdere det litt til...... Uansett, takker veldig mye for hjelpen ... Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet April 24, 2007 vet ikke helt hva du mener med håndfast info, men en felg på 8.5 ET 20 bygger 11mm mindre utover enn 9.5 ET35. Nei 8,5 ET20 felg bygger 2mm lengre ut enn 9,5 ET35 (1/2 tomme = 13mm lengre inn pga bredden og 15mm lengre ut pga ET, -13+15=+2). Jeg støtter på generelt grunnlag felger og dekk som akkurat smyger seg oppunder skjermene, men en 10x18 felg med lavt offset i kombinasjon med glippe i skjermen ser til gjengjeld ganske "donald" ut, så man må vise varsomhet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet April 24, 2007 Nei 8,5 ET20 felg bygger 2mm lengre ut enn 9,5 ET35 (1/2 tomme = 13mm lengre inn pga bredden og 15mm lengre ut pga ET, -13+15=+2). Jeg støtter på generelt grunnlag felger og dekk som akkurat smyger seg oppunder skjermene, men en 10x18 felg med lavt offset i kombinasjon med glippe i skjermen ser til gjengjeld ganske "donald" ut, så man må vise varsomhet en 9.5" felg er 25cm bred, senter er 12.5cm. med 35mm offset vil den bygge 9cm utover. en 8.5" felg er 22.5cm bred, senter er 11.25cm. med 20mm offset vil den bygge 9.25cm utover. skjønner ikke hva jeg tenkte på Runar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet April 24, 2007 en 9.5" felg er 25cm bred, senter er 12.5cm. med 35mm offset vil den bygge 9cm utover. en 8.5" felg er 22.5cm bred, senter er 11.25cm. med 20mm offset vil den bygge 9.25cm utover. skjønner ikke hva jeg tenkte på Runar Helt riktig. Avrunder litt jeg, for da er det enklere å hoderegne også slipper man å regne om til cm. 1 tomme bredere felg sier jeg bygger 13mm lengre ut og innover, mens 1,5 tomme bygger 19mm lengre ut og inn. Selv om du selvsagt har helt rett med dine desimaler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet April 25, 2007 Takk for hjelpen gutter og veldig takknemlig for at dere yter litt ekstra for å svare på spørsmålet mitt. Jeg er litt tvil om at 9,5" går på bilen min. Jeg får ikke testet BBC CH med 9,5" hos sharif. Jeg må da bestille den og da må jeg betale for den. Og jeg tørr ikke å satse 17000 kroner på om dette funker. Så da må jeg gå for 8,5" felg med 235-35/19 gummi. Er ikke 100% fornøyd, men det blir jeg vel ikke. Orker ikke å lete mere rundt etter felger, så nå klemmer jeg til imorra. Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet April 25, 2007 Takk for hjelpen gutter og veldig takknemlig for at dere yter litt ekstra for å svare på spørsmålet mitt. Jeg er litt tvil om at 9,5" går på bilen min. Jeg får ikke testet BBC CH med 9,5" hos sharif. Jeg må da bestille den og da må jeg betale for den. Og jeg tørr ikke å satse 17000 kroner på om dette funker. Så da må jeg gå for 8,5" felg med 235-35/19 gummi. Er ikke 100% fornøyd, men det blir jeg vel ikke. Orker ikke å lete mere rundt etter felger, så nå klemmer jeg til imorra. Robert Ikke lett for en butikk å la folk prøve felger på bilen heller da fordi skal du få et reelt bilde av det, så må du legge på dekk og prøve bilen og hvis du da leverer de tilbake, så sitter de igjen med en "bruktfelg" som de neppe får særlig over 1/2 pris for... Får du BBS CH i 9,5x19 i 5x112 boltsirkel i det hele tatt? Finner kun 8,5x19 ET35 på BBS sine sider, men igjen, de er så idiotiske at man må taste inn at man skal ha felger til Merce CL for å finne de gromme dimensjonene til VAG.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet April 25, 2007 Ikke lett for en butikk å la folk prøve felger på bilen heller da fordi skal du få et reelt bilde av det, så må du legge på dekk og prøve bilen og hvis du da leverer de tilbake, så sitter de igjen med en "bruktfelg" som de neppe får særlig over 1/2 pris for... Får du BBS CH i 9,5x19 i 5x112 boltsirkel i det hele tatt? Finner kun 8,5x19 ET35 på BBS sine sider, men igjen, de er så idiotiske at man må taste inn at man skal ha felger til Merce CL for å finne de gromme dimensjonene til VAG.. Joa, jeg har forståelse for det. Men jeg tenkte kun å teste felgen på bilen uten å kjøre. Bare se om det passer ved å ta den på. Det kan jo hende dem har noe liggende som jeg kan teste. Vi får se imorra. Ja, du skal vistnok få 5x112 bolter på 9,5" felg med ET40. Sharif'n kunne bestille sa han. Men jeg får nok kjøpe 8,5", da er jeg sikker på at det passer. Det er enkelte websider man må taste inn hele "veien" for å se om dem har felg til bilen din. Liker heller websider der man ser alle felgene og så kan man sjekke der og da om det passer på bilen sin Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet April 25, 2007 Ikke lett for en butikk å la folk prøve felger på bilen heller da fordi skal du få et reelt bilde av det, så må du legge på dekk og prøve bilen og hvis du da leverer de tilbake, så sitter de igjen med en "bruktfelg" som de neppe får særlig over 1/2 pris for... Får du BBS CH i 9,5x19 i 5x112 boltsirkel i det hele tatt? Finner kun 8,5x19 ET35 på BBS sine sider, men igjen, de er så idiotiske at man må taste inn at man skal ha felger til Merce CL for å finne de gromme dimensjonene til VAG.. BBS CH 9.5x19 finnes bare med 120-5 boltsirkel. ET40 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet April 25, 2007 BBS CH 9.5x19 finnes bare med 120-5 boltsirkel. ET40 Ok...da er jo saken grei. Da er det kun 8,5 felgen jeg kan kjøpe da ....Da slipper jeg iallefall å lure noe mere ....hehe Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet April 26, 2007 Da ble det BBS CH 8,5" ET35 med 235/35-19 toyo dekk idag. Nå er det ingen vei tilbake Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet April 26, 2007 Foran og bak? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet April 27, 2007 Foran og bak? Jepp, foran og bak ja Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet Mai 24, 2007 Da ble det BBS CH 8,5" ET35 med 235/35-19 toyo dekk idag. Nå er det ingen vei tilbake Bringer denne opp igjen... Du har ingen bilder av hvordan dette ble tilslutt? Nysgjerrig. Ikke sett mange C4 med BBS CH. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet Mai 25, 2007 Bringer denne opp igjen...Du har ingen bilder av hvordan dette ble tilslutt? Nysgjerrig. Ikke sett mange C4 med BBS CH. Du skjønner ...jeg er jo maks uheldig. Jeg fikk ikke med senterringer da jeg kjøpte felgene. Sharif fikk bestilt senterringer, men i første "lasset" kom det bare senterringer for BMW. På tirsdag kommer de med senterringer til Audi. Og jeg som skulle gjøre på Våler ?? faen altså, det blir ikke noe av da. Har venter i nesten 1 måned på senterringene !!!! Jeg skal legge ut flere bilder da felgene kommer på bilen i neste uke. Er selv veldig spent !!! hehe Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#49 Skrevet Mai 25, 2007 Bare for å kverulere litt, så hadde du fått senterringer til de felgene der for 200 kr på den lokale dekksjappa di, med i verste fall 3 dagers ventetid... De fleste litt seriøse sjapper har jo alt sånt på lager uansett, det finnes ikke så mange forskjellige størrelser på de. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#50 Skrevet Mai 25, 2007 Bare for å kverulere litt, så hadde du fått senterringer til de felgene der for 200 kr på den lokale dekksjappa di, med i verste fall 3 dagers ventetid... De fleste litt seriøse sjapper har jo alt sånt på lager uansett, det finnes ikke så mange forskjellige størrelser på de. Jeg var også hos Autogrip som er importør av BBS. De hadde det heller ikke. Dvs da er det ingen som har dette. De fortalte meg at de får ny forsendelse av BBS ting på tirsdag, men det er jo litt seint for min del da. Hadde jeg vist dette da jeg kjøpte felgene, hadde jeg bestilt dette fra utlandet. Men nå får ikke senterringer til imorra uansett, så da får jeg bare vente...... Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...