Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har tenkt til å senke min 99mod A3 litt nå etter att jeg fikk på 18" (225,40,18), men trenger lit råd å veiledning om hvor mye jeg burde senke osv. Bilen brukes daglig til alt mulig så er ikke ute etter å senke den sa mye att den blir helt ubrukelig å skraper neddi i ver domp. Tengte jeg sku begynne med bare senkefjærer i førse omgang. Noen som kan komme med noen tips til fjærer å hvor mye jeg bude senke den :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du har 18" synes jeg det er penest med mye senk. Hvis du senker mer en 40 mm kan drivakslen ta i og gi ulyd...da må du skifte et stag, husker ikke hva det staget hetter, men det må skiftes pga et eller annet tar borti drivakslingen.

 

Husk også på at senkefjærer alene sammen med "utslitte" dempere ikke altid er en go løsning...kommer seff an på hvor langt din bil har gått?!

 

I hvert vil du udsette demperne for ekstra belastning og disse vil da bli slitt mye fortere. Da vil du uansett måtte bytte alt etterpå. Du vil få en a3 som er senket, men den vil kanskje ikke få verdens bedste kjøregenskaper?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du vil ikke se så stor forsjell med 30mm senk.. spørs litt på om den er fabrikk senka eller om den er høy original.. for midt på tre senking ville j uansett gått for 40-40 (med kvalitetsfjærer) eller 50-40(med billigfjærer som sannsynligvis vil sige litt bak etterhvert)så den ikke blir "rævtong".. kan anbefale 50-45 fjærene fra eibach.. er dyre men funker hvertfall bra på originale dempere(så lenge d varer) autodeler på gjøvik er hvertfall forhandler..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. bilen har gått 145k ca, hviss jeg senker 40mm med kunn fjærer vil jeg da slippe att drivakslingen tar borti staget? bilen jeg har er nok ikke fabriksenket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ole Fredrik Jensen Ok. bilen har gått 145k ca, hviss jeg senker 35mm med kunn fjærer vil jeg da slippe att drivakslingen tar borti staget?

 

Skulle gå bra det...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. bilen har gått 145k ca, hviss jeg senker 40mm med kunn fjærer vil jeg da slippe att drivakslingen tar borti staget? bilen jeg har er nok ikke fabriksenket.

 

I mitt katalog fra H&R står det at hvis den ene drivaksel har diameter på 42 mm kan du ikke senke mer enn 35 mm før det er risiko for at staget tar borti med mindre du setter på forlenger til stabstagsopphenget.. Tror det er høyre drivaksel som vanligvis er den tykkeste : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I mitt katalog fra H&R står det at hvis den ene drivaksel har diameter på 42 mm kan du ikke senke mer enn 35 mm før det er risiko for at staget tar borti med mindre du setter på forlenger til stabstagsopphenget.. Tror det er høyre drivaksel som vanligvis er den tykkeste : klø :

 

Høyre drivaksel er den tykkeste, det vet jeg for jeg har byttet den : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor selger di 35mm H&R fjærer til en rimlig pris?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ut att jeg hadde Ambition utgaven av A3 som er orginalsenket etter hva jeg skjønte. Har dette noe å si hviss jeg har tengt å senke den 35mm med H&R fjærer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da vil et 35mm kit senke bilen din ytterligre 15mm i forhold til det du har nå

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK. Ingen her som har bilde av en A3 8L som er senket med di fjærene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.