60/40 senk på orginal dempere

Anbefalte innlegg

Hei,

enkelt som topic sier, hvordan er det å senke bilen "så" mye på orginal dempere? Usikker på alder på demperene som står på, de sier rimelige "nye" ut. Jeg skal ha coilovers til nesten sommer, så dette blir bare en midlertidig løsning..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

enkelt som topic sier, hvordan er det å senke bilen "så" mye på orginal dempere? Usikker på alder på demperene som står på, de sier rimelige "nye" ut. Jeg skal ha coilovers til nesten sommer, så dette blir bare en midlertidig løsning..

Det tror jeg går dårlig, hvis man senker over 40 mm så anbefales det kortere dempere. Hvis ikke du bytter til kortere dempere vil demperen ¨bunne¨ hele tiden..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også lest at det anbefales max 40mm, men trodde kanskje det bare gikk utover påkjenning på demperene om du hadde mer.

Noen flere som har meninger her? Eller erfaringer? :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørt med 60 mm fjærer både på golf 3 og audi cab uten at jeg skal si at det var noe problem, audicabben gikk 3 år med det oppsette, og gikk gjennom eu kontrol hos biltilsynet med de demperne og fjærenen etter 90 000 kjørte km, så tror det kan være litt myte, aldri opplevd og bunne demperne men dette kan jo variere fra bil til bil .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres bra ut :)

Gjerne flere med erfaringer ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har jo litt å si hvordan du kjører også vel, men burde vel holde seg innenfor 40 mm, kan vel gå litt lavere, men da må man vel kjøre som ei 90 år gammel dame:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe jeg har brukt bilene mine ass, det kan jeg skrive under på hehe, har også fler vener i klubben som har kjørt dette på golf 3 , bmw og a4 så i mine øyne skal det ikke være noe problem, ( skal sies at alle bilene har hatt nye dempere, ( eller relativt nye orginal dempere, ) rykker sikkert fortere om man gjør samme stunt på en bil med org dempere som har gått 100 000 fra før kanskje,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja men hvordan går det med alt annet av understell da? nå skal ikke jeg si jeg har på noen måte peiling på dette, men det må da gå hardt utover resten av understellet? eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har da hvertfall gått fin fint hos meg som sagt cabben kørte jeg nesten 90 000 km med dete oppsette og da gikk den gjennom eu hos biltilsynet med dempere og senke fjærer på , .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har og sjekket litt rundt dette. Mange sier det må "kortere dempere" til. Forøvrig, når jeg skulle bestille Koni dempere fikk jeg beskjed om at de var like korte som orginaldemperne...(?)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.