#1 Skrevet April 23, 2007 Hvordan er holdbarheten og etc etc ved lakking av matte farger? tenker da på proff hellakkering av en bil i Matt svart. Det er vel klarlakken som vanligvis er beskyttende fotr det ene og det andre? Jeg har nada peil på lakk, så hvis noen her har litt info hadde det vært knall! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 23, 2007 Vil tro det er mulig å legge matt klarlakk på en mattsvart bil også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 23, 2007 | || ||| |||| ||||| |||||| ||||||| |||||||| |||| |||| |||| |||| |||| |||| 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 23, 2007 Det fins matt klarlakk som du kan legge på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 23, 2007 eller så pleier man ikke bruke klarlakk på f.eks rød lakk.. (tett farge).. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 23, 2007 matt klarlakk er tingen ja. men såklart kan jo gjøre mere flid med grunninga. kjører man epoxy grunning så vil det jo ikke komme noe videre derfra. metallic lakk i seg selv er ikke vanntett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 23, 2007 Matt svart lakk kan være knalltøft på rett bil, men det er et helvete å holde pent.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 23, 2007 Man trenger ikke klarlakk nei.. Du har jo sett min røde 80 Jan, den har ikke klarlakk.. Må da poleres en god del oftere for å se skapelig ut. Hvordan det blir på matt vet jeg ikke, man skal jo ikke polere den blank.... Hehe!! Men regner med det er det som må gjøres, voks`en vil jo beskytte lakken uansett... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 24, 2007 Man trenger ikke klarlakk nei.. Du har jo sett min røde 80 Jan, den har ikke klarlakk.. Må da poleres en god del oftere for å se skapelig ut. Hvordan det blir på matt vet jeg ikke, man skal jo ikke polere den blank.... Hehe!! Men regner med det er det som må gjøres, voks`en vil jo beskytte lakken uansett... Er den rød metallic ? eller bare rød en tonet lakk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 24, 2007 Er den rød metallic ? eller bare rød en tonet lakk? Bare rød uten noe dill... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 24, 2007 da trenger du heller ikke klarlakk når denne lakken er tett i seg selv. les hva som har blitt skrevet. metallic lakk er ikke tett i strukturen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 24, 2007 da trenger du heller ikke klarlakk når denne lakken er tett i seg selv. les hva som har blitt skrevet. metallic lakk er ikke tett i strukturen. Åsså så sinna Neida, men det finnes "klarlakk" som er matt ja... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 24, 2007 Med matt klarlakk er den nok lettere å holde pen gitt.. Send en PM ti André Folkedal da, he knows for sure;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 24, 2007 Det er vel samme klarlakk, men du tilsetter et stoff som gjør at den blir matt? Vurderte å legge matt klarlakk på min, men turte ikke... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...