Haster! Legge om! Små problemer

Anbefalte innlegg

Driver og legger om til sommerdekk.. Bak på venstre side får jeg ikke "snudd" spindelen sånn at bolthøla passer.. Noen som har forslag til hvordan jeg får snudd de sånn at jeg får på siste hjulet? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du skiver og mangler settskruen slik at skiven roterer og dekker hullene til boltene inn i spindelen? I så fall burde du vel kunne sette på brekket og krypkjøre motor og drivverk, slik at skiven står mens spindelen roterer.

Eller misforstår jeg spørsmålet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du misforstår ikke :) Men har prøvd å sette på brekket og det hjelper ikke.. Aldri vært så vanskelig før

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hva har skjedd etter du tok av hjulet? (Skrive og spindel må jo ha matchet i det du tok av hjulet?

Men har du drift på dette hjulet (noe jeg forutsatte i mitt første svar)? Hvis du ikke har det, har du noe annet (sentermutter?) du kan skru på mens skiven er låst med brekket?

Siste forslag er bort med klosser eller hele calliperen, og (de-)montere skiven på rett plass

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm får du ikke bare vridd skiven rundt spindelen da ? Det har jeg alltid gjort :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk det til etter MYE knoting.. Tror det rett og slett har satt seg noe rust ett eller annet sted inni der som gjør at det går tungt. Men det funka til slutt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra det gikk!

Setter du på brekket hjelper det _ikke_, da det bare holder igjen skiva, og ikke drivbosset. Det følger med en liten pinne du setter inn i stedet for en bolt før du tar i alle, de funker faktisk knallbra.. Noen lager en slik ialu i stedet, for den i plast kan brekke ved mye belastning. : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en slik pinne, men den er knekt :) Ringte Møller og bestilte TRE stykk, billige var de :) Laget i kompositt, kom på 37,50,- minus klubbrabatten..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.