Blinkende glødelampe VW Sharan

Anbefalte innlegg

Hadde en kunde så vidt innom jobb idag, han har en 2001 VW Sharan TDI, der glødelampa blinker, han hadde fått lest ut feilkoder, hadde da fårr feil på bremselysbryter, han bytta denne men fortsatt samme feilen! Bremselysa virker heller ikke, og han har prøvd og trykka på bryter manuellt med handa.

Noen tips? Tror han hadde sjekka sikringer etc...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen? Håpte noe her inne skulle vert borti noe av det samme problemet, bad han kunden komme innom igjen imårra se...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være at br.lysbryteren er montert feil. Ellers så hadde jeg tatt en titt i hengerfeste kontakten hvis den har det.;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Defekt sikring, feil montert bryter/defekt bryter eller kortslutning i hengerfestekontakt. Typiske ting.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han har jo prøvd bryter før han monterte den i bilen, altså ved og bruke finger på bryter`n, men virka ikke lell. Skal sjekke ang hengerfeste ja!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk sikringene en gang til også. Fort gjort å sjekke feil sikring f.eks.

Hva med pærene da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk sikringene en gang til også. Fort gjort å sjekke feil sikring f.eks.

Hva med pærene da?

Spurte om han hadde sjekka det, ja sa han, men får vell sjekke selv idag!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at det må følges en "spesiell" prosedyre for å montere bryteren som du finner i oppslagsverkene dine. Dersom ikke denne følges vil ikke bryteren justere seg riktig.

Forøvrig, istedenfor å bytte brytere i hytt og pine å jobbe helt i blinde så ville jeg forslå å måle seg frem til feilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Fikk opp blinkende glødelampe på Passaten i dag. Samt at det sto Engine Workshop....... Hva betyr dette? Sjekka i boka og der sto det motorfeil...kontakt verksted: klø :

Noen som har tips.?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem selv, ingen bremselys og blinkende lampe.. Møller leste ut feilkoder og sa at jeg må bytte bryteren, og så slettet de feilkoden.

Byttet bryter men det hjalp ikke. Fant selv ut at det var sikringen, og det var etter at ny bryter var kjøpt... Møller....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

stikker ut og sjekker om lysene fungerer:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjakka bremselysene og dem virker.....:) Da er det noe annet. Får stikke innom Møller i morgen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ligger jo en bryter på clutchpedalen også,har vært borti at den kommer opp som feil på feilminne som bremselysbryter,gjør ihvertfall det på touran..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal det sies at bilen nylig har fått ny toppakning.........og da går jeg ut fra at dem har hatt ute en god del komponenter. Vet ikke hvordan glødepluggene sitter på en 115hk Pd ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var feilen rettet.:) var bremselysbryteren som var kaputt:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme feil på min Touran!

Lys for glødelampe blinker, og "Engine Workshop!" blinker i dashbord.

Lampen for avgass lyser også av og til...

Tross i feilmeldinger, så fungerer bilen utmerket...

Noen som vet hva dette kan være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det noen som har denne prosedyren for bytte av bremsebryter??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal være rett frem og bytte den. Men vær klar over at den aktiveres ikke før du vrir den på plass i holderen sin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok,så det er ikke noe slikt av hvis en ikke følger en spesiell prosedyre så virker den ikke.noen som har peiling på delenr på denne til a6 4f.finner den ikke hos seekpart24.com

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du bare finner den som original del. Koster ikke så allverdens mye hos forhandler heller. Fin prosedyre, som egentlig sier "stikk den i hullet og vri den i lås", bare skrevet uendelig langt.

Du trenger ikke trykke inn pedal etc som det sies i denne "prosedyren". La pedalen være helt ute, stikk inn bryteren og vri. Merk: Det krever litt kraft for og vri bryteren helt i lås. Du vil merke at den "klikker" i lås når den er vridd helt over.

Og ja, ikke fikle med bryteren før den er installert og låst:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få vekk blinkingen utifra dette.bremselysene virker.dette er eneste feilmelding

1 Fault Found:

16955 - Brake Switch (F): Implausible Signal

P0571 - 000 - - - MIL ON

Freeze Frame:

RPM: 0 /min

Torque: -98.0 Nm

Speed: 0.0 km/h

Load: 0.0 %

Voltage: 12.24 V

Bin. Bits: 00000000

Torque: 0.0 Nm

Bin. Bits: 0 00 0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du byttet bremselys bryteren?

Den er 2 delt, så selv om bremselysene dine fungerer, betyr ikke det at bryteren er i orden. Den skal ogås sende et signal til ECU, som den feilkoden indikerer ikke kommer frem.

Har du skiftet bryteren, og det fortsatt ikke fungerer, og du har tilhengerfeste på bilen. Sjekk tilhenger kontakten. Er det mye irr i den, vil den og kunne skape slike feilkoder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det har ordnet seg,jeg har ganske enkelt satt en sikring feil når jeg letet etter sikringen til vindusheisen:/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.