Anbefalte innlegg

hei!

begynte å lukte olje inni bilen min hinn dagen, da jeg sjekket ser jeg at det ligger olje mellom turbi og eksos huset på turboen, der som det går et rør inn, reiner me dette er oljesmøringen til turoben..

kan det være at koblingen på røret bare er løst? at det bare er og dra dette til? eller sitter dne på pakning eller? noen som har vært borti dette problemet før? bilen er en 2000 mod passat 1,9 tdi PD. lekker helt greit nå,slik at det ligger 3 dråper på asfalten etter at bilen har vært parkert en stund.

råd noen`??

mvh Roger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! vist det er på trykk siden så bør du vel få sjekket opp i det.

For vist lekasjen ligger i slangen eller vert brått større får du problem med olje trykket og kansje havari.. I verste fall

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er trykkrøret som lekker er det først skrudd en flens inn i turboen som kan være løs. Denne mener jeg har kobberpakning. Så er røret skrudd i denne flensen igjen. Røret har kon i enden som tetter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er trykkrøret som lekker er det først skrudd en flens inn i turboen som kan være løs. Denne mener jeg har kobberpakning. Så er røret skrudd i denne flensen igjen. Røret har kon i enden som tetter.

oki, takk for hjelpen, får ta en titt på det;=)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

... får du problem med olje trykket og kansje havari.. I verste fall

"Værste fall" er vell faktisk brann : eek :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.