Bytte lager kjølevifte AC

Anbefalte innlegg

Er det noen som har byttet lager selv på kjølevifta til AC'en ?

Er det vanskelig og er det et standard lager som står der?

Det er snakk om en 1998 mod TDI

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det vifta på radiatoren du tenker på? den er i tilfelle helt grei å bytte som hel vifte, koster ca 1500 på hellanor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jo da, det er vifta på radiatoren. Er klar over at den kan kjøpes ny, men lurte på om det gikk å skifte lager, de koster som regel ikke mere enn 1-200.- så regner man med 2 t arbeid så er det bra timesbetaling.:)

Har ikke demontert den ennå da det ser ut som om jeg må ta av dekslet under motoren for å finne kontakten på ledningen eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jo da, det er vifta på radiatoren. Er klar over at den kan kjøpes ny, men lurte på om det gikk å skifte lager, de koster som regel ikke mere enn 1-200.- så regner man med 2 t arbeid så er det bra timesbetaling.:)

Har ikke demontert den ennå da det ser ut som om jeg må ta av dekslet under motoren for å finne kontakten på ledningen eller?

Ledningen går ned midt på radiatoren og er stripsa fast bortover kanten. derfra går den opp til servotanken der pluggen sitter.

Bør ta ned dekselet ja

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker, da skal jeg se om jeg får tid i helga til å demontere for å sjekke om det er muligheter for skifte av lager uten spesialverktøy

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk endelig tid til å demontere vifta. Det er nok bare å skifte. Det ser ut som om det hadde kommet inn metalbiter da ankret såg helt jævelig ut.

Er det andre enn Hellanor og Møller som selger motor til til denne vifta. Må man kjøpe komplett eller bare motor?

Har let litt hus huggeren men de har ikke så jeg regner med at dette er en mye brukt slitedel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må nok kjøpe hele greia.

Spurte hos møller på min sharan 110 Tdi. De skulle ha 3000,- for ny. Ikke snakk om sa jeg og skrudde fra hverandre alt. Låg et bronselager i motoren.

Jeg brukte et kulelager, ga dekselet noen kakk for å få plass til det og la godt med sikaflex rundt. Har holdt i snart 1 år. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.