#1 Skrevet April 23, 2007 Heisann! Lurer på om noen kan hjelpe meg. Når jeg starter bilen lyser et check merke i dashbordet og oljelampen piper.Har akkurat fylt på olje og skiftet filter men den lyser og piper hver gang jeg starter bilen.Check merket har jeg funnet ut er at motorstyringen går i nødmodus når denne blinker.Hender at bilen rykker mens jeg kjører og ruser seg når jeg står stille. Andre problemet er at bilen går ujavnt pga en liten dings jeg ikke vet hva er.Denne har tydeligvis vært ryket før og nå ble den klippet helt av pga brudd og bytte av eksos.Det står en tapp ut fra eksosrøret etter katalysatorene med en ledningsstump ut fra et lite rør.Noen som vet hva denne gjør og heter? Kan denne ha noe med motorstyringen og gange å gjøre? Takker for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 23, 2007 Hei! Det er ikke lambasonden som er klippet av da. Lambasonden står "skrudd" ned i eksosanlegget like ved eksosmanifoilen og har to ledninger tilkoblet. Den har absolutt noe med motorgangen å gjøre. I såfall skjønner jeg hvorfor du får "Check" opp i instrumentpanelet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 24, 2007 Hei! Nei,stemmer det.lmm ligger før katalysatorene, denne lille "rør" biten med ledninger i ligger bak kat`ene.Koster visstnok en del ny.Er nok stor sannsynlighet for at denne lager tull med motoren og viser check tegnet når jeg starter opp pga at denne er defekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...