#1 Skrevet April 23, 2007 Min 2005 Audi A4 2.0 TFSI Quattro måtte bytte coiler etter ca 1 år, og jaggu skjedde det ikke i gjen nå, 1 mnd før bilen er 2 år. I rapporten stod det smeltet stikkerhus og ledningsnett. Alle 4 coiler byttet til ny type. Er det noen andre som har opplevd dette ? Som en liten kurosietet: Fikk en Golf leiebil mens bilen var på verksted, og den kvitterte med å streike etter 1 dag og så måtte jeg bytte leiebil også ..... fikk en ny Peugeot 207 HDI.... klarer VAG å få de nye Commonrail motoren til å låte slik som den så blir det snadder. Bilen snurret jo nesten som en bensinbil, jo... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 24, 2007 Ingen som har opplevd trøbbel med coil på 2.0 TFSI ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 24, 2007 Ingen som har opplevd trøbbel med coil på 2.0 TFSI ? Joda, jeg har en Golf GTI 2005 mod, hvor den ene coilen røyk etter litt over ett år. Jeg fikk forståelse for at de bare byttet den ene coilen, men etter som jeg nå leser at du fikk byttet alle fire, så kanskje de gjorde det på min også. Samtidig så byttet de programvare på bilen. Når dette ble gjort, så prøvde jeg å spørre og grave litt om dette var en vanlig feil osv. , men fikk bare noen vage svar, "og nå er ihvertfall alt iorden"! Dette er nå snart ett år siden, og alt har vært i orden siden! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 24, 2007 Se denne: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=84264 har du noe erfaring med den nye software'n ? Jeg synes bilen gikk penere på lavt turtall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 24, 2007 Se denne: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=84264 har du noe erfaring med den nye software'n ? Jeg synes bilen gikk penere på lavt turtall. Det jeg reagerte litt på etter at jeg fikk den nye softwaren, var at selve gassresponsen ble litt "mykere", altså ikke fullt så brå, som den var i utganspunktet. Og dermed syntes jeg at bilen virket litt sløvere også!! Etterhvert har jeg ikke tenkt så mye over det. På lavt turtall har bilen gått smidig hele tiden. Gikk alle dine coiler i stykker på en gang,eller byttet de alle "for sikkerhets skyld"? Og,vet du om de måtte bytte programvare pga. at de byttet coiler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 24, 2007 Nei, jeg tror ikke det hadde sammenheng med coilene. Min bil er jo 1660 kg og med quattro, så det er jo litt å dra på, så jeg regner med at den uansett ikke blir like smidig som din Golf på lavt turtall. Nå har jeg prøvd litt BSR software også, men den har ikke vært i bruk på en stund. Ble litt skremt av motorprobleme jeg hadde. Med BSR var'n ikke sløv, for å si det sånn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 24, 2007 Nei, jeg tror ikke det hadde sammenheng med coilene. Min bil er jo 1660 kg og med quattro, så det er jo litt å dra på, så jeg regner med at den uansett ikke blir like smidig som din Golf på lavt turtall. Nå har jeg prøvd litt BSR software også, men den har ikke vært i bruk på en stund. Ble litt skremt av motorprobleme jeg hadde. Med BSR var'n ikke sløv, for å si det sånn. Mener du at problemene kom av BSR-softwaren? Eller røyk coilene for deg før du hadde på BSR-softwaren? Må jo innrømme at jeg også har vurdert en liten "oppgradering", men som deg er jeg også litt skeptisk, bl.a. på pga. slike problemer iforhold til garanti. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 25, 2007 Tror ikke det har noen sammenheng, men ser at verkstedet kan lage masse trøbbel for meg, så har valgt å kjøre litt safe i allefall så lenge det er full garanti på bilen. Som familie-mann med små barn, er det ikke mange turene jeg har alene i bilen, så det er mange uker mellom hver gang jeg har bruk for ekstra sprut... Velger altså den sikre varianten... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...