Anbefalte innlegg

Jajja.... Kom meg NESTEN helt hjem fra ferie...

 

Uflaksen startet med en fartsbot på 5000 kr i forrige uke (skal saksøke alle tyske bobiler, for provosering i trafikken!!). Men greit nok, fletter den inn i budsjettet som en lærepenge. Egentlig skulle vel hele lappen gått....

 

Tenkte at alt var bare vel når jeg startet på hjemturen fra Oslo på lørdag morgen... Rundt Arendal stoppet jeg for å fylle opp min Statoil-kopp med kaffe. Når jeg da kjørte videre, merket jeg noen snåle lyder fra motor-rommet, som jeg forøvrig hadde hørt litt svakt tidligere. Har også åpnet og sett etter noe "uvanlig", men så ikke noe som så galt ut.

 

Kjørte derfor videre.......et stykke..... For ca 600 meter etter hørte jeg noe fælt spetakkel! Styringa blei helt amøbe og batterilampa lyste! Jeg har hjertet i halsen og klarer å få svingt bilen inn på et buss-stopp. Etter litt sporadisk banning, åpner jeg med tungt hjertet panseret. Der ligger det en løs viftereim, et løst hjul til viftereim, som har spunnet og herjet med innsiden av radiatoren. Det renner rød væske fra bilen, som da viser seg å være kjølevæske. Vannpumpa er gåen... Kommer ikke videre derfra uten hjelp nei... Og ringer dermed Falken.

 

Men.....vi er ikke ferdige der.....

 

Falken kommer og vi får bilen på planet. Den kjører meg da til Gromstad Auto i Arendal, som er den lokale VW-forhandleren. Finner et sted til bilen og skal losse denne av. Lasteplanet står på full tilt, og vinsjen er på vei ut.... Plutselig sier det PANG! Hjertet mitt returnerer til halsen, og tiden fryser stille.... Dog dette ikke er bilens tidsregning, og den har på disse sekundene tatt full fart fra lasteplanet og triller mot en annen bil på parkeringsplassen! Så kommer den lyden som alle oss med bil hater mest av alt.... Lyden av knasende/knusende bil.... Jeg og Falken-duden står helt lammet, i selvpålagt 1 minutts stillhet... Lettere apatisk går jeg bort for å se hva som har skjedd med bilen min. Venstre frontside har fått litt bank ja... Frontskjermen er knerta på hjørnet, blinklys knust, frontfanger og listverk ganske oppripet.

 

Var tydeligvis ikke meninga jeg skulle kjøre bil denne dagen nei...

 

Den siste skaden går seffers på Falken sin forsikring, og alt er i ordnings der. Skademelding er ordnet, og jeg får alt dekka. Men alikevel.... ¤%¤%/!! Er det mulig!?!

 

Nå er jeg hjemme igjen i Stavanger, med bilen stående i Arendal. Da dette skjedde lørdag ettermiddag, har jeg ikke fått noe kontakt med dem før nå i dag. Venter på tilbakemelding på hvordan det ser ut. Håper ikke radiatoren er helt fucked, og at denne kan rettes såpass at bilen blir kjørbar igjen. Lyst å få fiksa viftereim-hjulet og vannpumpa der, og så kjøre bilen hjem hit til Stavanger, og ta resten her.

 

Er det noen her som jobber/kjenner noen som jobber på Gromstad Auto? Evt vet om klubben har rabatt der?

 

Er også interessert i evt billig brukt radiator, og evt ei vannpumpe.

 

Håper bare jeg får kommet meg bortover å henta bilen kjapt.... Hvis noen har noen tips på hvordan jeg kan få kommet meg bort dit billig og raskt fra Stavanger, så er jeg veldig takknemlig for hjelp. Evt hvis det er noen som skal fra Stavanger-omegn og til Oslo den nærmeste uka?

 

Jajja... Får høre fra verkstedet, og se hva det vil komme på totalt...

 

Urk.... Kjip slutt på ferien :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har tidligere hatt litt rabatter hos Gromstad, men så vidt jeg har hørt er dette slutt.

 

Jeg har ikke fått noe de siste gangene desverre... :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk 10% på deler som vanlig, sist jeg var innom, det er bare 1 eller 2 uker siden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått snakka litt med den nå, og fått et overslag på hva det vil koste.

 

Ca 4300 kr i deler, og 1700 i arbeid. Totalt 6000 kr. Får da en rabatt der på 10 eller 15 %, så da er jeg nede i ca 5400 kr.

 

Driver og vurderer muligheten til å frakte bilen hit hjem, og så reparere den her, da jeg har tilgang på billigere deler her. Men sjekket opp med et transportfirma, og de skulle ha 3600 kr for det!! : bh :

 

Så hvis det ikke er noen sjeler her som har mulighet til å hjelpe meg med transport, så blir det vel til at jeg må få det fikset der. Tilleggsproblemet der, blir jo da at jeg må komme meg til Arendal igjen (som merkelig nok har blitt en by jeg ikke har HELT gode minner til). Er det noen her som skal fra Stavanger forbi Arendal nå snarlig? Eller kjenner til noen som skal det? : hjelp :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker evt på å ta tog til Nelaug... Spm er da om det er noen snille klubb-sjeler som hadde hatt mulighet til å svippe meg fra Nelaug til Gromstad Auto?? : vinke :

 

Hvis alt går greit, så tenkte jeg å ta det på torsdag, og har sett et tog her, som vil ankomme Nelaug kl 10. Skal evt heller spandere en liten lunsj på denne personen ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går tog fra Nelaug ned til Arendal også ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Per Lindgren

Det går tog fra Nelaug ned til Arendal også ;)

 

Joda, vet det. Men trenger fortsatt transport, da evt fra Arendal til Gromstad :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fra togstasjonen til Gromstad tar det ca 15 minutter og gå. Skulle gjerne hjulpet deg, men på det tidpsunktet er jeg i koma! : sove : (nattarbeid)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kondolerer Erik.. Hørtes ikke mye kjekt ut.. D går nokk godt til slutt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: faint : ja, jeg føler med deg Erik. Utrolig kiip at det skulle skje noe da. og ikke minst rett etter listene er lakkert og nye blink lys innkjøpt.

 

håper det går bra.

 

(still going strong buddy)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Erik Sagen

Joda, vet det. Men trenger fortsatt transport, da evt fra Arendal til Gromstad :)

 

Hvis det er et alternativ for deg å komme på ettermiddag/kveld så kan jeg plukke deg opp og kjøre deg til Gromstad.

 

Du kan vel avtale med utlegging av nøkler...eller jeg kan stikke innom å hente de for deg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå ordna tog på torsdag morgen, og en fra verkstedet kunne komme å hente meg. Kjekt med litt god service. Blir til at jeg tar alt med motoren hos dem, da et annet alternativ ville tatt så lang tid. Bulken og det andre, tar jeg når jeg kommer hjem hit.

 

Har merket en ting ihvertfall.... Det er ikke før du sitter uten bil, at du virkelig merker hvor avhengig du er at lappen og bilen. Så alt i alt er jeg vel bare glad det ikke gikk verre. Både når det gjelder boten min i sommer, og uhellet med bilen.

 

Blir vel ikke til at jeg får ordna noe med bulken nå før helga, så kommer trolig til å stille på klubb-møtet med bulk på søndag ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forikringa di dekker vel transport for å hente bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er virkelig kjipt når sånne ting skjer når en er på ferie... Syns forresten jeg kjente igjen bilen der i buss-stoppet,har sjøl stått der med motorstopp å da på 17.mai :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjipt, kunne kjørt deg jeg,. men jeg er på flyttefot også, flott service fra Gromstad at de henter deg da: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.