#1 Skrevet April 23, 2007 Noen her som vet hvordan man sjekker en abs sensor om den er i orden eller ei? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 23, 2007 Koble et multimeter til sensoren. Still det på vekselstøm. Desto fortere du nå sveiver hjulet rundt, desto høyere spenning får du. Ingen spenning = def. sensor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 23, 2007 Tenker vel på milliampere? Kan og måle motstanden i føleren, skal vel ligge ca på 1,2Kohm (1200 ohm) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 23, 2007 Tenker vel på milliampere? Kan og måle motstanden i føleren, skal vel ligge ca på 1,2Kohm (1200 ohm) riktig.. jeg har brukt å ohm'e de.. eller diagnose.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 23, 2007 Koble et multimeter til sensoren. Still det på vekselstøm. Desto fortere du nå sveiver hjulet rundt, desto høyere spenning får du. Ingen spenning = def. sensor. Føleren lager vell ikke akkurat strøm? Ohm høres i alle fall mer riktig ut i mine ører... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 24, 2007 Jo. Hvis føleren er en induktiv giver med to ledninger genereres det spenning da hjulet dreier. Denne spenningen kan måles. Kan sikkert ohme den også og evt. sammenligne med de andre følerne hvis man ikke veit hvor mange ohm den skal måle. Ser jeg skreiv strøm i første post. Mener spenning. Vekselspenning. ( Volt ). Strøm måles som andre her nevner i ampere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...