Anbefalte innlegg

Har bytta plugger 2-3 ganger på bilen siden jeg kjøpte den.

før har de alltid sett fine ut når jeg har bytta de.

 

Men nå er de plutselig dekt med sot.

18042007284.jpg

 

Hva er årsaken til dette? for feit bensin/ luftblanding?

Hva er det isåfall som bestemmer dette? tempgiver? Lambda?

 

Motoren er 1,8 monopoint. (pm motor)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat dette lurer jeg også på. Bytta plugger idag og dem var like mye dekka av sot som dine, om ikke verre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat dette lurer jeg også på. Bytta plugger idag og dem var like mye dekka av sot som dine, om ikke verre.

 

Hm, da er det bare å håpe at noen kloke hoder har et fornuftig svar...:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm, da er det bare å håpe at noen kloke hoder har et fornuftig svar...:P

 

Hehe ja. Jeg huska det der en gong i tida men ikke nå lenger. Men mener at hvis plugga er full av sot, at bilen får for lite bensin. MEN er som sagt usikker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe ja. Jeg huska det der en gong i tida men ikke nå lenger. Men mener at hvis plugga er full av sot, at bilen får for lite bensin. MEN er som sagt usikker.

 

Hm, sier du det?

Husker at det var bilder av et 5-6 forskjellige plugger i en Haynes bok jeg hadde til 100kubikkeren i ungdommen. men husker heller ikke hva som var hva...:rolleye:

 

Har sett i Haynesboka til bilen, men der er det ikke sånne bilder..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Takk for linkene..: vinke :

 

Jeg synes dette ligner litt mer på mine plugger:

Dry: Black Soot Buildup

 

Air/fuel mixture is too rich, the carburetor settings are incorrect, or the flame arrestor is dirty or has mounting problems.

Spark plug heat range is too cold for the operating conditions.

Ignition system problems causing a weak or intermittent spark.

 

Pluggene er litt mer sotete en det ser ut som på bildet.

 

Snakket med en i dag som mente at det kunne være feil åpning på pluggen.:confused: Driver man å justerer det nå til dags da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke det værste jeg har sett, jeg tror også at den går på litt for feit blanding.

I stede for å skifte så kan jo pluggene rengjøres.

ikke for å skremme deg men spørsmålet jeg bestandig har stilt meg når jeg ser slike plugger er hvordan ser resten ut? (Ventiler topp etc)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mine var helt kvite en stund! nå er de helt svarte :S og jeg har ikke gjort noe med motoren :S

23042007039.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke det værste jeg har sett, jeg tror også at den går på litt for feit blanding.

I stede for å skifte så kan jo pluggene rengjøres.

ikke for å skremme deg men spørsmålet jeg bestandig har stilt meg når jeg ser slike plugger er hvordan ser resten ut? (Ventiler topp etc)

 

Ja, jeg tror også den er litt for feit.

Men er det isåfall lambda som bestemmer det?

Har netopp bytta toppakning, da så topp,stempel og ventiler greie ut i allefall.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mine var helt kvite en stund! nå er de helt svarte :S og jeg har ikke gjort noe med motoren :S

 

 

Synes dine ligna veldig på den øverste her da..

spKPlg_colorchart1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.