Hei, hvordan gjekke opp en bil med kanal skjørt?

Anbefalte innlegg

HEI

 

Ser at de fleste har har kanal skjørt på bilene sine, å jeg holder selv på med å feste mine. Jeg har en Audi 80 94 model. Men jeg ser at når jeg fester kanal skjørta er det ikke lett å få jekka opp bilen.? Så er det noen som har noen tips om hvordan jeg burde gjøre det uten å ødlege kanal skjørta? Bilen er å senke 4mm

 

Takker for alle svar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker du da på hvordan du får jekken inn under skjørtene, eller at skjørtene dekker over jekkfestene?

 

4 mm senking, det var da voldsomt! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe bilen er ikke senket 4mm men 40mm(liten feil der)

Jeg får ikke jekken inn under kanal skjørtene?

jeg er redd for at jeg spreker kanal skjørtene vis jeg begynner å jekke opp...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må nok ty til det gode gammle treklosstrikset.. trill bilen opp på en trekloss (gjerne en tripp trapp) til du får jekken under... så er det bare å finne egnet løftepungt og slurp, så er den oppe :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ikke får jekken under (at bilen er for lav) så må da bare bruke et par plankebiter som du kjører hjulene opp på først. Da får du den nødvendige klaringen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Anders Toppe

hehe bilen er ikke senket 4mm men 40mm(liten feil der)

Jeg får ikke jekken inn under kanal skjørtene?

jeg er redd for at jeg spreker kanal skjørtene vis jeg begynner å jekke opp...

Det er vel ikke noe suksess å jekke i selve skjørtene.. Bør nok finne deg et annet punkt ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke akkurat dette problemet selv, men Biltema o.l. selger trapeser du kan kjøre opp på. Så kan du løfte foran/bak avhengig av hvilken vei du kjørte opp. En metode jeg pleier å bruke for å holde bilen i "vater" (feks oljeskift på automatkassa).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.