Hjelp, bunnpanneskruen går rundt...

Anbefalte innlegg

Madammen byttet olje på bilen sin i går (87' audi 90 2,3 10v Q) og da hun skulle sette pluggen oppi igjenn gikk den bare rundt,

vi tok skruen ned igjenn å hadde på gjengetetning og skrudde den så fast som det gikk, men den sitter ikke skikkelig og det lekker litt olje fra den.

Hva bør vi gjøre?

Gjenge den opp ifra 14 til 15 eller 16mm? hvor mye gods har jeg å gå på?

Bytte bunpanna?

Noen som har noen tips? :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for hjelpen terje :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis ikke så er vel kanskje en "ny" bunnpanne fra høggern et alternativ verdt å sjekke ut?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi får prøve å gjenge opp igjenn tror jeg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ville prøvd det... min lakk litt olje. tenkte jeg skulle bytte panna men det så ut til og være mye jobb!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ville prøvd det... min lakk litt olje. tenkte jeg skulle bytte panna men det så ut til og være mye jobb!

Burde vell ta av bunnpanna uansett for å ikka få spon oppi?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde vell ta av bunnpanna uansett for å ikka få spon oppi?

Det er nok ganske lurt vil jeg tro :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men nå er vel bunnpanna i 2.3 10v i stålplate med et fastpresset innlegg som er gjenget opp som mutter. Det er ikke så mye gods i det innlegget, så jeg tipper at ny bunnpanne fra huggern er beste alternativ.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du skal ha raskeste "trikse-løsning" så er det å finne en mutter med riktige gjenger, og MIG-sveise denne utenpå bunnpanna.

Tapp av all olje, pass på brannfare. Først punkte på. Sveise små biter av gangen pga varmeutvikling, kjøle med våt klut. Ha slukkeapparat og vannslange klar til å spyle/kjøle. Ved antennelse av oljen inni bunnpanna må du i værste fall brannslukke med vann i oljepåfyllingen.

Alternativt kan du kjøpe en bunnpanne av meg, tror en bunnpanne fra 2,5 tdi er rimelig lik.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at den passer? pris?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.