Anbefalte innlegg

Hei,

Var å hentet min første Corrado på søndag, en -89 G60. :)

Noe fix måtte jeg jo regne med, men fikk meg litt av en overraskelse når jeg kjørte den på bukken igår. : gråter :

For det første mangler ett deksel som skal stå mellom girkassen og blokka. Mener dette bare er et støvdeksel?

I tillegg har det knekt av en god bit av kanten der dette dekselet skulle stått.

Dette er også ting som forrige eier har visst om når han solgte meg bilen, da han hadde hatt av kassa for å bytte cluchen.

Ringte han opp for å høre hva det her var for noe, og fikk da vite at han rett og slett ikke annså det som en feil det var verdt å nevne, da det hadde fungert helt fint for han de 6-7månedene han har hatt bilen!

Er dette grunn nok til å få hevet kjøpet, eller holder det at forrige eier står for kjøpet av en "ny" girkasse?

Vil vel helst få hevet kjøpet, men hvis det kan ordnes så jeg får en greit fungerende bil, så skal jeg ikke være alt for vrang heller.

Et siste spørsmål på tampen, servoen kommer og går. Servopumpa som holder på å ta kvelden? Kan jeg ta denne fra en Passat?

Håper på litt "juridisk hjelp" :)

Mvh.

Kristoffer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det at servoen kommer og går kan jo være så enkelt som at reima til servoen er slakk, men det har du kanskje sjekket?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Var å hentet min første Corrado på søndag, en -89 G60. :)

Noe fix måtte jeg jo regne med, men fikk meg litt av en overraskelse når jeg kjørte den på bukken igår. : gråter :

For det første mangler ett deksel som skal stå mellom girkassen og blokka. Mener dette bare er et støvdeksel?

I tillegg har det knekt av en god bit av kanten der dette dekselet skulle stått.

Dette er også ting som forrige eier har visst om når han solgte meg bilen, da han hadde hatt av kassa for å bytte cluchen.

Ringte han opp for å høre hva det her var for noe, og fikk da vite at han rett og slett ikke annså det som en feil det var verdt å nevne, da det hadde fungert helt fint for han de 6-7månedene han har hatt bilen!

Er dette grunn nok til å få hevet kjøpet, eller holder det at forrige eier står for kjøpet av en "ny" girkasse?

Vil vel helst få hevet kjøpet, men hvis det kan ordnes så jeg får en greit fungerende bil, så skal jeg ikke være alt for vrang heller.

Et siste spørsmål på tampen, servoen kommer og går. Servopumpa som holder på å ta kvelden? Kan jeg ta denne fra en Passat?

Håper på litt "juridisk hjelp" :)

Mvh.

Kristoffer

Hvis girkassa ikke lekker olje/har tatt skade av at den biten er borte synes ikke jeg det er grunn for å heve kjøpet. Antakligvis kan du kjøre uten dette uten at du noen gang kommer til å merke noe til det. Hvis du vil fikse det, er det jo bare å kjøpe kjemisk metall på f.eks torshov og reparere den skada biten og skru på nytt deksel. Eventuellt kan du jo høre med selger om han hjelper deg å fikse det/spleiser.

Neste gang du kjøper bil kan det jo være lurt å kjøre den på grava før du kjøper den: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er "helt normalt".

Det nedre støvdekselet koster ikke mange kronene og er enkelt å montere. Selv har jeg kjørt uten dette dekselet i 5år, og det har gått helt fint :)

Ang knekt girkassehus i nedkant er også dette temmelig ufarlig, har selv hatt en del vw hvor jeg har slått nedi og knekkt av til dels stor biter akkurat der :rolleye: så dette ville jeg og tatt med ro.

Ang servoen så kan det tenkes at servopumpa er løs, da opplever man ofte en veldig hakkette virkemåte. Kjenn på servopumpa om du kan bevege på denne. Det kan jo og være slitt reim eller lite servoolje og.

Men du kan jo prøve å få litt økonomisk kompensasjon fra selger, noen tusenlapper kan du jo håpe på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for litt oppklaring her!

For en "fersking" virka nok dette som en del verre det er.

Neste gang du kjøper bil kan det jo være lurt å kjøre den på grava før du kjøper den: klø :

Jess, det er jeg fullstendig klar over. Men det er som regel veldig enkelt å være etterpåklok... :(

Setter fra meg bilen på verksted idag for å få en tilstandsrapport, så får vi se hvilken ordning jeg får til med forrige eier. Var et par andre ting som jeg påpekte for han på telefon igår også, så han var helt klar på at vi måtte få til en ordning.

Ellers kan jeg jo si at jeg egentlig er fornøyd med mye på bilen. Den trenger forøvrig litt justeringer her og der for å bli optimal, men kan vel nesten ikke forvente annet av en 89 modell.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.