#1 Skrevet April 24, 2007 Nå er jeg sånn passe lei av DEFA alarmen på bilen.... Problemet mitt er at jeg ikke får skrudd på alarmen fra fjernkontrollen. Det blinker ikke i blinklysene og det kommer ikke noe pip. Det hender seg av og til at alarmen blir aktivert slik at når jeg åpner døra så piper den selv om..... Dørene stenger og åpner også i tide og utide... Jeg kan låse opp bilen med nøkkelen, sette meg inni og starte bilen så når jeg ser bort på dørene har dem låst seg igjen... Jeg har fjernet alarm brytene på panseret siden den ble knekt. Men jeg har jordet kabelen så den skal jo ikke tulle sånn... Noen som vet hva det kan være eller må jeg av med alle dørpanel o.l? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 24, 2007 Ehhhh.... Uten å si ting for sikkert, så mener jeg at iallfall de gamle DEF(EKT)A ene slo ut på nettop det at en dørbryter opprettet en jording. Hvis det er tilfelle, så er det vel strengt talt ikke noe sjakktrekk å jorde ledningen som gikk til panserbryteren? Ellers vil jeg anbefale deg å hive den DEFA'en så langt du får den! Makan til drit skal du leite lenge etter! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 24, 2007 Ehhhh.... Uten å si ting for sikkert, så mener jeg at iallfall de gamle DEF(EKT)A ene slo ut på nettop det at en dørbryter opprettet en jording. Hvis det er tilfelle, så er det vel strengt talt ikke noe sjakktrekk å jorde ledningen som gikk til panserbryteren? Ellers vil jeg anbefale deg å hive den DEFA'en så langt du får den! Makan til drit skal du leite lenge etter! Nå var det snakk om panserbryteren. Det er en "flippbryter" som funker sånn at når paneret er igjen blir den jordet mot undersiden av panseret. Vist noen da bryter opp panseret blir denne jordingen brutt og alarmen blir utløst. Derfor tenkte jeg at vist jeg jordet kabelen konstant ville den ikke slå ut. Blir ikke det riktig da? Alarmen er vel ca 8 år vil jeg tro... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 24, 2007 Skulle jo bli rett det ja. Har du sjekket at jordingen er god nok? Og hva med de andre dørbryterene? Du er sikker på at de fungerer 100%? Dårlige dørbrytere er ofte roten til tull. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 24, 2007 Skulle jo bli rett det ja. Har du sjekket at jordingen er god nok? Og hva med de andre dørbryterene? Du er sikker på at de fungerer 100%? Dårlige dørbrytere er ofte roten til tull. Jordinga skal være god nok ja... De andre dørbryterene vet jeg ikke... Hadde et håp om at noen av dere hadde vært borti dette før så jeg slapp av med alle dørtrekka.. Men det ser nesten ut som jeg bare får ta meg tid til det da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 24, 2007 OK. Vet bare at panserbryteren jeg hadde på alarmen min, var utstyrt med to ledninger. En som gikk til konstant jord, og en inn til sentralen. Hos meg innbiller jeg meg at denne opprettet jord når den ble åpnet! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 24, 2007 OK. Vet bare at panserbryteren jeg hadde på alarmen min, var utstyrt med to ledninger. En som gikk til konstant jord, og en inn til sentralen. Hos meg innbiller jeg meg at denne opprettet jord når den ble åpnet! Hos meg gikk det kun 1 kabel inn til bryteren. Om denne kabelen er splittet en annen plass vet jeg ikke. Det er jo en ettermontert alarm som forrige eier fikk montert... Så jeg vet ikke hvordan ting er koblet eller hvor boksen ligger. Har snakket med en som jobber med å montere disse alarmene og han sa at det var svææært sjeldent selve boksen som var gåen... Er vertfall skikkelig irriterende... Må hele tiden huske på å ta med nøkkelen.. Vist ikke kan jeg riskere at dem blir innelåst.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...