#1 Skrevet April 24, 2007 Hei folkens, håper dere kan hjelpe meg. Jeg er usikker på om oljepumpen min beggyner og bli dårlig, det kommer varsel lys og piping når jeg kjører bilen min i alle gir, i 2. gir kommer det når jeg krysser 30km/t, 3.gir 50km/t, 4.gir 70km/t 5.gir 75km/t. Jeg har byttet olje og filter nylig. dere kan gjerne svare på mail. den er: Laget_av_mamma_og_pappa@hotmail.com 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 24, 2007 Hva slags bil/motor er dette? Det er best du sjekker ved hvilke rpm varsel lampen slår inn......... . Sjekk også om du har fylt på nokk olje på motoren. Har hatt samme problem og den varsellyden der altså 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 25, 2007 Hva slags bil/motor er dette? Det er best du sjekker ved hvilke rpm varsel lampen slår inn......... . Sjekk også om du har fylt på nokk olje på motoren. Har hatt samme problem og den varsellyden der altså Hei. Det er en Audi 100cc 1986, har ikke rmp måler, men det er på "normalen", under 3000rpm, det er nokk olje på den, hvordan fikk du fjernet den varslingen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 25, 2007 ..... hvordan fikk du fjernet den varslingen? Det gjorde jeg ikke: haha : men dette er vis en relativt vanlig feil på noen vag biler. Min begynner og lyse når dashbordet blir varmt av sol eller av varmeaparatet etter lenger kjøring. Den kommer på når turtalet er over 2000. Så hos meg er problemet sansynligvis dårlig kontakt i selve varsel systemet. dette kan du sjekke sjekk og rengjør oljetrykks bryterene, sjekk også at kabelklemmene har god kontakt. du har 2 slike brytere en for oljetrykk under 1 (et ca tal ;-) ) bar en for over. Hvor de sitter på motoren kan variere men sjekk bak og fører side av blokka (skrudd rett i) og toppen av oljekjøleren. varsellys problemet kan også bli ultløst av dårlig jording, sjekk gjordings ledningen fra mototren til chassie. det finnes en rele som styrer dette systemet som kan være gåen...på min bil er disse under dashbordet på førersiden helt til venstre. Dette var en nesten fix for problemet hos meg for når jeg sjekket de releene etter litt kjøring så var de glo varme. Jeg nappet en av de ut, husker ikke hvilket, og da var problemet vekke ei god stund........ Altså jeg har problemet ennå og jeg vet 100% sikkert at det er noe som er feil i dashen ved selve lyset/signalet. For hvis parkerer bilen i sola en varm dag i 2 timer så er rakaren der med en gang. Jeg kommer til å kappe av hele driten.... i min bil (1.8i k-jet) har jeg oljetrykks instrumet så jeg ser om jeg har trykk / alt ok. Det var mye rabbel håper du finner ut a det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 26, 2007 Det gjorde jeg ikke: haha : men dette er vis en relativt vanlig feil på noen vag biler. Min begynner og lyse når dashbordet blir varmt av sol eller av varmeaparatet etter lenger kjøring. Den kommer på når turtalet er over 2000. Så hos meg er problemet sansynligvis dårlig kontakt i selve varsel systemet. dette kan du sjekke sjekk og rengjør oljetrykks bryterene, sjekk også at kabelklemmene har god kontakt. du har 2 slike brytere en for oljetrykk under 1 (et ca tal ;-) ) bar en for over. Hvor de sitter på motoren kan variere men sjekk bak og fører side av blokka (skrudd rett i) og toppen av oljekjøleren. varsellys problemet kan også bli ultløst av dårlig jording, sjekk gjordings ledningen fra mototren til chassie. det finnes en rele som styrer dette systemet som kan være gåen...på min bil er disse under dashbordet på førersiden helt til venstre. Dette var en nesten fix for problemet hos meg for når jeg sjekket de releene etter litt kjøring så var de glo varme. Jeg nappet en av de ut, husker ikke hvilket, og da var problemet vekke ei god stund........ Altså jeg har problemet ennå og jeg vet 100% sikkert at det er noe som er feil i dashen ved selve lyset/signalet. For hvis parkerer bilen i sola en varm dag i 2 timer så er rakaren der med en gang. Jeg kommer til å kappe av hele driten.... i min bil (1.8i k-jet) har jeg oljetrykks instrumet så jeg ser om jeg har trykk / alt ok. Det var mye rabbel håper du finner ut a det Heo. Hehe, lang liste ja, bytte følerne, og alt ble bedre:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...