#1 Skrevet April 24, 2007 Jeg kjøpte nye hjul til 80'n til dama brukt. Felgene: 16" et 35 4*100 Dekk: 205/60-15 Bilen er senket 40mm... Når jeg skulle testkjøre så subbet dette bak (spesielt på venstre side) med en gang bilen ble satt i bevegelse... når jeg kjente etter så virket det som at bakakselen satt lenger over mot venstre side av bilen... Jeg måtte kjøre i 2km/t for at det ikke skulle subbe på slett sandvei... Er dette et kjent problem? Hjelper det nok og valse hjulbuene bak? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 24, 2007 Jeg kjøpte nye hjul til 80'n til dama brukt. Felgene: 16" et 35 4*100 Dekk: 205/60-15 Bilen er senket 40mm... Når jeg skulle testkjøre så subbet dette bak (spesielt på venstre side) med en gang bilen ble satt i bevegelse... når jeg kjente etter så virket det som at bakakselen satt lenger over mot venstre side av bilen... Jeg måtte kjøre i 2km/t for at det ikke skulle subbe på slett sandvei... Er dette et kjent problem? Hjelper det nok og valse hjulbuene bak? eg har samme problemet. bare på høyre side....... har valset hjulbuene. men subber enda..... ingen ide........ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 24, 2007 hvilken dekkdimensjon har du? Jeg lurer på om det er stabstaget som er for langt når bilen senkes... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 24, 2007 Du har altfor store dekk............205/45 eller 205/40 16 er mere riktig!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 24, 2007 hvilken dekkdimensjon har du? Jeg lurer på om det er stabstaget som er for langt når bilen senkes... eg har 205/45-16. et 38. ser ingen slitasje på dekket. men lager lyd i venstre svinger..... dette gjelder kun på høyre side bak..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 24, 2007 De felgene jeg har er et35 vil det si at felgen flyttes 3mm ut? Og er det såfall så fatalt? Anders: er det noen forskjell om du har folk baki, og hvor mye senk har du? Hva tror dere er grunnen til at bakakselen står lenger over på venstre siden? Burde jeg korte stabstaget noen mm? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 24, 2007 De felgene jeg har er et35 vil det si at felgen flyttes 3mm ut?Og er det såfall så fatalt? Anders: er det noen forskjell om du har folk baki? Hva tror dere er grunnen til at bakakselen står lenger over på venstre siden? Burde jeg korte stabstaget noen mm? Kjell: JA! Den subber, bare eg har en lett person baki! DA også på rette strekninger! må være stabbstag eller noe der bak tar borti. ser ingenting på utsiden av dekket. dette er frustrerende....... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 24, 2007 Kjell: JA! Den subber, bare eg har en lett person baki! DA også på rette strekninger! må være stabbstag eller noe der bak tar borti. ser ingenting på utsiden av dekket. dette er frustrerende....... Hvordan ser det ut på innsiden av dekket? Tanken min er: Om stabstaget presser bakakselen over mot venstre siden av bilen, så vil høyre hjulet ditt i en venstresving bli presset enda lenger over mot venstre og da subbe i innerkant... Korter man stabstaget, så blir bakstillingen trukket over mot høyre og sentrert. Kanskje man unngår dette da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 25, 2007 Sjekk ut denne tråden. Der ser dere panhard staget som skaper problemer ved senking. Men som antydet før: ved bruk av 205-50/16 så tror jeg ikke det er kun panhard staget som er problemet http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=27642 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 25, 2007 Kjell: JA! Den subber, bare eg har en lett person baki! DA også på rette strekninger! må være stabbstag eller noe der bak tar borti. ser ingenting på utsiden av dekket. dette er frustrerende....... Subber det framme hos deg? Madammen meldte om subbing framme når ho kjører over fartshumper... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 25, 2007 Sjekk ut denne tråden. Der ser dere panhard staget som skaper problemer ved senking. Men som antydet før: ved bruk av 205-50/16 så tror jeg ikke det er kun panhard staget som er problemet http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=27642 Genial tråd du hadde der... Jeg tror jeg har et ekstra stabstag liggende, så jeg skal sveise inn justering på det og prøve Jeg er klar over at 50 profil er overkill ja... Men jeg får se om jeg ikke prøver og gå for 40 profil om ting hjelper... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 25, 2007 Subber det framme hos deg? Madammen meldte om subbing framme når ho kjører over fartshumper... nei, merker ikke noe framme. er på høyre siden bak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 25, 2007 jeg har samme problem på min 90 q. på høyre bak subber det nedi ved at folk sitter på den siden.. hører det veldig godt når jeg kjører venstresvinger i høy fart.. bilen min er ikke senka mn har orginalt sportsunderstell. å dekka er 205.45.16 vet ikke hvorfor:S 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...