#1 Skrevet April 25, 2007 Hei. har akkurat skaffet meg en Passat 1.8T med tiptronic. Synes bilen virke latt slapp. Har en tilsvarende bil i fam, og den er en god del kvikkere, har også hørt at gir-kassa er "adaptiv" til kjørestil. kan det vare at bilen rett og slett er litt dau-kjørt og trenger litt utblåsning, eller har noen noen tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 25, 2007 Har selv en A4 1,8T med vanlig 5-trinns automat. Den er og dau, da slik at den først begynner å skyte fart ved 30km/t og oppover. Står jeg ved stillstand og gir bånn pinne, får jeg ikke noe høyt turtall fordet, den løser liksom fra bunn av. Utrolig irriterende. Men tror de bare er slik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 25, 2007 Hei! Må nok desverre informere deg om at 1,8T er dau. Har en dau Passat 1,8T Higeline jeg også! Kan riktignok være turboen som er gåen, men, men.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 25, 2007 send meg PM, så skal jeg fixe dere Chipping 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 25, 2007 Chipping har jeg. Bilen går som en kule fra 30km/t av. Før det er den superdau.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 25, 2007 Hei takk for oppløftende svar. Er klar over det ikke er noen racerbil i u-chippet versjon, men synes den er litt slappwere enn den andre passaten vi har med tilsvarende motor fra samme året. Får vel bare spare til en aldri så liten chip, så blir det nok bedre.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 26, 2007 Den andre passaten du snakker om, har den manuelt gir da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 28, 2007 Chipping og tiptronic = Dårlig kombinasjon. Foretrekker heller en tiptronic som er i orden og en dau 1.8T enn omvendt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 29, 2007 Nei den andre passaten er helt identisk, bare ikke highline, men trendline. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 21, 2007 Chipping og tiptronic = Dårlig kombinasjon. Foretrekker heller en tiptronic som er i orden og en dau 1.8T enn omvendt. chip og tiptronic passaer ikke noe dårligere sammen en chip og manuell.. bare rykter og dårlige chip firmaer, er nemlig noen som programere hjernen på tiptronicen det må man aldri gjøre då ryker det.. tiptronic kassa på passat er selv justerende etter kjøre stil og skal ikke tukles med.. har chippet min passat. gjør 0-100 på 8.1sek 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 21, 2007 Har du sjekket om luftmengde måleren er dårlig? en kamerat hadde en passat 1,8 t og den gikk drit dårlig. Fikk et tips om å skifte luft mengde måleren på den og han gjorde det,den gikk ganske bra etterpå......kostet vel rundt en 1000 lapp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 21, 2007 Min kom seg veldig ved bytte av turbo! Problemet med at den var daff fra 0-30km/t forsvant helt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...