#1 Skrevet April 25, 2007 Beskyttelsesplata under motoren har begynt å få i meste laget juling, og bør nok byttes snart. I den forbindelse spekulerer jeg på i stedet for å bruke 1000+ på ny, i stedet å lage ei form av den gamle og støpe en ny en av ett par lag glassfiber. Og med en slik form kan det jo lages flere plater. Er det fler som har spekulert på det samme som meg? Kommer nok ikke til å lage form med finish som passer til ett panser, men fullt brukbart til å være under bilen. Har jo spekulert så at hvis en først har en form er det jo igrunn ikke noe problem å lage i karbon heller, dersom en har vakuum og varmeovnene som skal til. Kommer til å begynne med dette i løpet av sommeren om ikke tiden løper fra meg, og om mange er interressert, lager jeg en form som er litt mer holdbar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 25, 2007 Beskyttelsesplata under motoren har begynt å få i meste laget juling, og bør nok byttes snart. I den forbindelse spekulerer jeg på i stedet for å bruke 1000+ på ny, i stedet å lage ei form av den gamle og støpe en ny en av ett par lag glassfiber. Og med en slik form kan det jo lages flere plater. Er det fler som har spekulert på det samme som meg? Kommer nok ikke til å lage form med finish som passer til ett panser, men fullt brukbart til å være under bilen. Har jo spekulert så at hvis en først har en form er det jo igrunn ikke noe problem å lage i karbon heller, dersom en har vakuum og varmeovnene som skal til. Kommer til å begynne med dette i løpet av sommeren om ikke tiden løper fra meg, og om mange er interressert, lager jeg en form som er litt mer holdbar. Hvorfor ikke bare kjøpe eller lage en plate under i aluminium? Bør da holde mye bedre enn glassfiber eller karbon? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 25, 2007 Har vært inne på tanken på aluminium ifm. nært forestående montasje av justerbart senkesett på min Passat. Finnes det ferdige plater i aluminium noen steder, eller må man belage seg på egenproduksjon? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 25, 2007 Dieselgeek.com har slike alu plater. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 25, 2007 Finnes ferdige: http://www.dieselgeek.com/Categories.bok?category=Panzer+Skid+Plates 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 25, 2007 Nå er vel ikke målet at den skal tåle så mye da, utover å tåle like mye som originale. Pris er jo en annen ting, ser for meg å klare meg med mindre enn det originalt koster for både form og ei plate. Slik det ser ut koster jo alu 1500+frakt osv. En annen ting er at 2 lag glassfiber blir sterkere enn originalt, og sannsynligvis lettere. Og så er det artig å lage selv å få til ting... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...