#1 Skrevet April 25, 2007 Holder på og justere/time kammene minne med justerbare kamdrev på innsug og eksos kam! Hvordan måler man dette? Hvor får man kjøpt/lånt måleur til sånt? Hvor måler man? Bilder?? Kom med tips og triks som kan hjelpe meg på veg! eksos 1.5mm før stengt innsug 2,5mm før åpen. Syl 1 på topp! takker for svar: rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 25, 2007 Normalt sett så vil den du har kjøpt kammene av kunne svare deg på dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 25, 2007 Jeg vet det:) Tenkte jeg skulle spørre her! Får jeg det ikke til må jeg nok ta en telefon ja! Har ikke vært borti sånt før.. Men skal nok få det til:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 25, 2007 Eneste jeg kan tenke meg er at dette er åpning i øvre dødpunkt, dvs ventilløft når motoren står på nullmerket. Ikke særlig nøye å gå etter, men et utgangspkt og så må finjustering tas i bremsebenk etter prøv og feil metoden. Man måler ned mot ventilløfteren, og måleur får man sikkert rimelig flere plasser, men en passende holder kan være dyrere. Evt lag en selv eller lån av noen som har 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 25, 2007 Måler man på syl 1 da eller? når syl 1 er på topp er jo kam knastene på kl 01 og 11, ganske langt til åpen/stengt da!der går det ikke i mm men cm Vil ikke ta noen ventiler heller! Dette er sikkert lett om man kan det! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 25, 2007 Måler man på syl 1 da eller? når syl 1 er på topp er jo kam knastene på kl 01 og 11, ganske langt til åpen/stengt da!der går det ikke i mm men cm Vil ikke ta noen ventiler heller! Dette er sikkert lett om man kan det! Måler på syl 1 når ventilene veksler så snurr veiva forsiktig en omdreining og se om ikke det stemmer bedre da. Snurr forsiktig i tilfelle noe står feil slik at det tar i...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 26, 2007 Få tak i måleur så skal jeg vise deg hvordan du gjør det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 26, 2007 spleiselag på måleur? med jeg! har jo samma kammene selv. kommer sikkert til å bli "finstilt" i benk, men er jo uansett kjekt å ha muligheten for å kunne dette selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...