#1 Skrevet April 25, 2007 Er det noen som kain svare mæ på ett merkeli spørsmål? når bilen har stått og bakket en stund på tomgang og så begynner jeg og kjøre så kommer det en sykt masse røyk ut av eksosen. er sånn blå aktig. men det merkeligste er at det lukter ikke olje eller no. er helt vanlig eksos lukt.... en annen ting er temp måleren min i bilen. når jeg står på tomgang så viser den 90 gr. men når jeg kjører funker den ikke i det heletatt?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 26, 2007 Høres ut som en defekt temp sensor, med litt uflaks kan vel denne forvirre bilen nok til å tukle med blandingen din også mtp. eksosen. Hos meg forårsaket sensoren relativt problematiske starts problemer av alle ting 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 26, 2007 fortsatt ingen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 27, 2007 Ang. temperatur tipper jeg termostat i ditt tilfelle, hvis den alltid når 90 grader etter å ha stått på tomgang. ( liten luftstrøm gjennom radiator = mindre kjøling ) Ved kjøring strømmer mer luft gjennom og motoren kjøles mer. Kan som nevnt over også være motortempgiver G-62. Den avsløres evt. ved diagnosetest av motor og instrument. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...