Større bensintrykksregulator til VR6, nødvendig?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skulle bestille bensinpumpe til en 2,9 VR6 motor hos Kollevold, og da anbefalte han å bytte til en bensintrykksregulator som klarer litt mer. Er dette noe som er lurt og gjøre? Denne bensintrykksregulatoren han anbefalte kostet nesten like mye som bensinpumpa. (1500,-)

 

Han skulle ha 1800,- for bensinpumpa som greit skulle kunne mate opp til 350HK, det er vel en grei pris?

 

PS: Motoren skal ikke trimmes, ihvertfall ikke med det første, kansje det blir montert et kurant kompressorkit ved en senere anledning.

 

Takk for alle svar!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greia er vel kanskje det at om du skal pumpe mer bensin rundt i systemet så bør du ha en annen regulator.

 

Selv om forbruket ditt ikke skal opp, så vil jo gjennomstrøningen fra pumpen øke ettersom denne kan levere nok bensin til 350HK.

 

Mine tanker.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greia er vel kanskje det at om du skal pumpe mer bensin rundt i systemet så bør du ha en annen regulator.

 

Selv om forbruket ditt ikke skal opp, så vil jo gjennomstrøningen fra pumpen øke ettersom denne kan levere nok bensin til 350HK.

 

Mine tanker.. :)

 

Ja.. hmm, det ligger nok en viss logikk i det ja;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg personlig skjønner ikke vitsen, med mindre du skal bytte software som er mappet for annet trykk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg personlig skjønner ikke vitsen, med mindre du skal bytte software som er mappet for annet trykk

 

Vitsen med større bensintrykksregulator eller vitsen med både større pumpe og regulator??

 

Jeg skal ha større/ny pumpe fordi den gamle jeg har er en heller godt slitt 16V pumpe. Og når jeg først skifter så kan jeg likså godt ta en litt større pumpe i tilfelle det blir kompressor el. lignende senere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vitsen med større bensintrykksregulator eller vitsen med både større pumpe og regulator??

 

 

 

regulator

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ingen vits i noen regulator som gir høyer bensintrykk på vr6`n om du ikke setter på turbo eller kompressor. pga da blir det tull med ecu, får feilkoder på feil blandingsforhold og slikt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

regulator

 

er ingen vits i noen regulator som gir høyer bensintrykk på vr6`n om du ikke setter på turbo eller kompressor. pga da blir det tull med ecu, får feilkoder på feil blandingsforhold og slikt

 

Ok, takker, det var det jeg trengte å vite, da blir det bare pumpe!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.