#1 Skrevet April 26, 2007 Hei, jeg skulle bestille bensinpumpe til en 2,9 VR6 motor hos Kollevold, og da anbefalte han å bytte til en bensintrykksregulator som klarer litt mer. Er dette noe som er lurt og gjøre? Denne bensintrykksregulatoren han anbefalte kostet nesten like mye som bensinpumpa. (1500,-) Han skulle ha 1800,- for bensinpumpa som greit skulle kunne mate opp til 350HK, det er vel en grei pris? PS: Motoren skal ikke trimmes, ihvertfall ikke med det første, kansje det blir montert et kurant kompressorkit ved en senere anledning. Takk for alle svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 26, 2007 Greia er vel kanskje det at om du skal pumpe mer bensin rundt i systemet så bør du ha en annen regulator. Selv om forbruket ditt ikke skal opp, så vil jo gjennomstrøningen fra pumpen øke ettersom denne kan levere nok bensin til 350HK. Mine tanker.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 26, 2007 Greia er vel kanskje det at om du skal pumpe mer bensin rundt i systemet så bør du ha en annen regulator. Selv om forbruket ditt ikke skal opp, så vil jo gjennomstrøningen fra pumpen øke ettersom denne kan levere nok bensin til 350HK. Mine tanker.. Ja.. hmm, det ligger nok en viss logikk i det ja;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 27, 2007 Jeg personlig skjønner ikke vitsen, med mindre du skal bytte software som er mappet for annet trykk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 27, 2007 Jeg personlig skjønner ikke vitsen, med mindre du skal bytte software som er mappet for annet trykk Vitsen med større bensintrykksregulator eller vitsen med både større pumpe og regulator?? Jeg skal ha større/ny pumpe fordi den gamle jeg har er en heller godt slitt 16V pumpe. Og når jeg først skifter så kan jeg likså godt ta en litt større pumpe i tilfelle det blir kompressor el. lignende senere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 27, 2007 Vitsen med større bensintrykksregulator eller vitsen med både større pumpe og regulator?? regulator 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 27, 2007 er ingen vits i noen regulator som gir høyer bensintrykk på vr6`n om du ikke setter på turbo eller kompressor. pga da blir det tull med ecu, får feilkoder på feil blandingsforhold og slikt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 27, 2007 regulator er ingen vits i noen regulator som gir høyer bensintrykk på vr6`n om du ikke setter på turbo eller kompressor. pga da blir det tull med ecu, får feilkoder på feil blandingsforhold og slikt Ok, takker, det var det jeg trengte å vite, da blir det bare pumpe! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...