#1 Skrevet April 26, 2007 Noen her som kan hjelpe meg med noe info om det, hvordan eg går fram for å få gjordt det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 26, 2007 Noen her som kan hjelpe meg med noe info om det, hvordan eg går fram for å få gjordt det? Biltilsynet er vel en grei plass å starte Uten at jeg har gjort det selv så må vel først bilen du har vises også plomberes det 3 av 4 deler (motor,forstilling,bakstilling og girkasse) Disse må så flyttes over på den bilen du skal chassisbytte til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 26, 2007 Er vel også noe med at dette må gjøres av et godkjent verksted ? Har en kamerat som gjorde dette selv men kjente noen hos et verksted som gikk gjennom arbeidet og "satt sitt navn" på jobben da det var utført skikkelig. Men er vel strengt tatt ikke helt... stuerent. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 26, 2007 Er vel også noe med at dette må gjøres av et godkjent verksted ? Har en kamerat som gjorde dette selv men kjente noen hos et verksted som gikk gjennom arbeidet og "satt sitt navn" på jobben da det var utført skikkelig. Men er vel strengt tatt ikke helt... stuerent. Hmm, så dette går ikke uten att det må godkjennes av verksted 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 26, 2007 Hei! Er du sikker i din sak at det må gjøres av autorisert verksted?? Holder på med rammebytte på en motorsykkel, er jo samme regler som gjelder der. tok med meg gamlesykkelen inn til biltilsynet, der de noterte motornr og tok diverse bilder. neste stepp er å vise gamle rammen og nye rammen og få slått inn gammelt rammenr på ny ramme. er nok slik som Rudi Sand skreiv litt lengre oppe i tråden, men ta kontakt med biltilsynet, gjerne forskjellige plasser, vist du ikke får det svaret du vil ha Er ikke alle som er like oppdatert, men svare skal de........... Selv tok jeg kontakt med biltilsyn både i nord og i sør, da bergen ikke ga meg de svarene jeg ville ha. Fikk så navnet på en som kunne dette i bergen, og da løste floken seg. Mvh Lars Ivar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 26, 2007 Hei!Er du sikker i din sak at det må gjøres av autorisert verksted?? Holder på med rammebytte på en motorsykkel, er jo samme regler som gjelder der. tok med meg gamlesykkelen inn til biltilsynet, der de noterte motornr og tok diverse bilder. neste stepp er å vise gamle rammen og nye rammen og få slått inn gammelt rammenr på ny ramme. er nok slik som Rudi Sand skreiv litt lengre oppe i tråden, men ta kontakt med biltilsynet, gjerne forskjellige plasser, vist du ikke får det svaret du vil ha Er ikke alle som er like oppdatert, men svare skal de........... Selv tok jeg kontakt med biltilsyn både i nord og i sør, da bergen ikke ga meg de svarene jeg ville ha. Fikk så navnet på en som kunne dette i bergen, og da løste floken seg. Mvh Lars Ivar En må vel søke om å få gjordt det også. Men håpa det skal gå bra når det er en bil som det ikke er så veldi mangen av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 26, 2007 Nei er faktisk ikke helt sikker på hva omstendighetene er rundt . Bilen jeg snakker om til kameraten min ble kondemnert. Så kjøpte han en "ny" bil og fikk plombert / markert en del sentrale ting på gamle bilen som ble flyttet over til nye bilen. Litt om og men og styr og pes ble rammenr flyttet og bilen registrert igjen. Husker bare at det var en del mas og at bilen måtte innom et verksted da dette etter sigende ikke var noe han skulle gjøre selv. Then again; kanskje biltilsyns karen han pratet med første gang hadde en dårlig dag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 26, 2007 Nei er faktisk ikke helt sikker på hva omstendighetene er rundt . Bilen jeg snakker om til kameraten min ble kondemnert. Så kjøpte han en "ny" bil og fikk plombert / markert en del sentrale ting på gamle bilen som ble flyttet over til nye bilen. Litt om og men og styr og pes ble rammenr flyttet og bilen registrert igjen. Husker bare at det var en del mas og at bilen måtte innom et verksted da dette etter sigende ikke var noe han skulle gjøre selv. Then again; kanskje biltilsyns karen han pratet med første gang hadde en dårlig dag Har også hørt at det skal komme endringer på det der med å bytte chassinr, noen som vet om det stemmer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 27, 2007 En kammerat ringte for et par mnd siden. Han fikk beskjed om å ta begge bilene opp slik at deg kunne plombere og notere nummer. Så var det bare reise hjem og skru. Måtte først legge inn en søknad, men det skulle ikke være noe stort problem sa de. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 27, 2007 dette må ikke gjøres av godkjent verksted.. men du må få bilen godkjent på merke verksted eller hos NAF.. sånn var det i allefal da jeg bygde om en cossy.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 8, 2007 Som de aller fleste av dere sikkert ser har bilen min fått seg ein smell. Og jeg ville da prøve å få bytta chassinr ved skade. For å sleppe avgiter ved import, men no er det sikkert ikke at det går alikavel pga. for masse skade på bilen min: gråter : Fins det da noen annen mulighet da eller kan jeg bare drite i det å selge bilen... Link til bilen etter skaden: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=85255 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 1, 2009 Bumper en gammel tråd jeg. Har en Coupe, og lurte på om det da gikk å kjøpe en vraka S2 i utlandet for så å putte inn i den jeg har her? Eller må man betale masse i avgifter siden den får den utenlandske bilen sitt rammenummer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 1, 2009 Bumper en gammel tråd jeg.Har en Coupe, og lurte på om det da gikk å kjøpe en vraka S2 i utlandet for så å putte inn i den jeg har her? Eller må man betale masse i avgifter siden den får den utenlandske bilen sitt rammenummer? Erhm... da blir det jo det samme som å importere en vanlig bil. Må jo få registrert, få skilt og vognkort på nye rammenummeret! Om du bygger om og ikke forteller det til biltilsynet koster det ingenting... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 1, 2009 Hehe... Selvfølgelig... *Tenke to ganger* Er det mulig... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...