#1 Skrevet April 26, 2007 Jeg har begynt å se meg om etter hengerfeste til min -03 Passat. Det er kun avtagbart som er aktuelt. Så langt har jeg funnet frem til 4 forskjellige fabrikater: Bosal Brink GDW Monoflex Noen som har erfaring med de forskjellige fabrikatene? Ønsker et hengerfeste som krever minst mulig skjæring i støtfangeren bak og som IKKE vises når kula er tatt av. Synspunkter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 26, 2007 Jeg har begynt å se meg om etter hengerfeste til min -03 Passat. Det er kun avtagbart som er aktuelt. Så langt har jeg funnet frem til 4 forskjellige fabrikater: Bosal Brink GDW Monoflex Noen som har erfaring med de forskjellige fabrikatene? Ønsker et hengerfeste som krever minst mulig skjæring i støtfangeren bak og som IKKE vises når kula er tatt av. Synspunkter? Sløyf alle de merkene der og gå for Westfalia disse blir levert orginalt på VW og Audi da er du sikret perfekt passform uten skjæring i støtfanger og ingenting vises når kula er av. Kjøpte til Audien min på Ebay i tyskland kostet meg 2500 kr inkl frakt, møller skulle ha 9000 kr ????? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 26, 2007 Sløyf alle de merkene der og gå for Westfalia disse blir levert orginalt på VW og Audi da er du sikret perfekt passform uten skjæring i støtfanger og ingenting vises når kula er av.Kjøpte til Audien min på Ebay i tyskland kostet meg 2500 kr inkl frakt, møller skulle ha 9000 kr ????? Takk for tipset! Har Monoflex på varebilen og der var det ikke problem hverken med passform eller skjøring i støtfangeren. Skal sjekke ut Westfalia. Eneste drawbacket er at Ebay.de og mine tyskkunskaper ikke går så veldig godt sammen Når man i tillegg er litt skeptisk til å handle via nettet fra utlandet, så blir det ikke lett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 26, 2007 9000.- må da være ferdig montert ? Sjekka til min A6 hos Møller . Der skulle dem ha 8930.- ferdig montert. ( og jaaaaa , det er DYRT ) Bare hengerfeste inkl org kabel = 5647.- Bare hengerfeste=4179.-( minus vår rabatt.)Snakka med en som jobber på møller ang hengerfeste. Han sa at du fint kan bruke et uorginalt ledningsnett ( til 100.-) Reiner med at det er ca samme priser til passaten din. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 26, 2007 9000.- må da være ferdig montert ?Sjekka til min A6 hos Møller . Der skulle dem ha 8930.- ferdig montert. ( og jaaaaa , det er DYRT ) Bare hengerfeste inkl org kabel = 5647.- Bare hengerfeste=4179.-( minus vår rabatt.)Snakka med en som jobber på møller ang hengerfeste. Han sa at du fint kan bruke et uorginalt ledningsnett ( til 100.-) Reiner med at det er ca samme priser til passaten din. 8930,- var ikke dyrt, hørte med møller på min A6 sedan 2000 model som jeg hadde tidligere ca kr 1400-1500,- ferdig montert.Ledningene må legges helt inn til sikringsboksen slik jeg forstod det, dette pga at jeg hadde varsling om pære var røket (såkalt fis). Fikk mye samme pris som du på hengerfeste ca.4400,-, og mener det var 2500,- for ledningsnett. Er det A6 avant du har? Mvh Lars Ivar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 26, 2007 8930,- var ikke dyrt, hørte med møller på min A6 sedan 2000 model som jeg hadde tidligere ca kr 1400-1500,- ferdig montert.Ledningene må legges helt inn til sikringsboksen slik jeg forstod det, dette pga at jeg hadde varsling om pære var røket (såkalt fis). Fikk mye samme pris som du på hengerfeste ca.4400,-, og mener det var 2500,- for ledningsnett.Er det A6 avant du har? Mvh Lars Ivar Ja jeg har Avant. Har også ryggesensorer bak. Har lagt hele projektet på is så lenge. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 27, 2007 9000.- må da være ferdig montert ?Sjekka til min A6 hos Møller . Der skulle dem ha 8930.- ferdig montert. ( og jaaaaa , det er DYRT ) Bare hengerfeste inkl org kabel = 5647.- Bare hengerfeste=4179.-( minus vår rabatt.)Snakka med en som jobber på møller ang hengerfeste. Han sa at du fint kan bruke et uorginalt ledningsnett ( til 100.-) Reiner med at det er ca samme priser til passaten din. Niks det var prisen kun for hengerfeste montering kom i tillegg. Sjekka også prisen på autorisert Audi foretning i Sverige og der skulle de ha 12000 ??? inkl montering mulig jeg har fått feil pris jeg da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 27, 2007 9000.- må da være ferdig montert ?Sjekka til min A6 hos Møller . Der skulle dem ha 8930.- ferdig montert. ( og jaaaaa , det er DYRT ) Bare hengerfeste inkl org kabel = 5647.- Bare hengerfeste=4179.-( minus vår rabatt.)Snakka med en som jobber på møller ang hengerfeste. Han sa at du fint kan bruke et uorginalt ledningsnett ( til 100.-) Reiner med at det er ca samme priser til passaten din. Ja dere kan glede dere over billigt henger feste. Hadde det vært så billigt hadde jeg lat merkeverksted gjøre jobben. På S8 min skal "møller" verkstedet 25 storelapper for feste/montering!!! Så jeg også handlet uorginalt avtagbarfeste, kabler, relèer og alt som skal til for 3500,- på ebay. Skal til med dette prosjektet imorra. Så kan jeg glede meg til hele 2,3tonn trekkraft :) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 16, 2007 Har fått pris på Westfalia avtakbart hengerfeste med ledningsnett til min -03 Passat hos Bilomsetningen i Arendal: Kr. 4000,- med VACN-rabatt. Jeg kommer til å bestille et. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 16, 2007 Westfalia er bra. Monterte til min A4 i fjor høst. Litt skjæring i fanger, men vises ikke. Montering tok 3 timer. Peace of cake. Må fram i sikringsboks med ei ledning for å hente spenning. Feste fikk jeg for 3500,- Latterlig de prisene Møller opererer med. 11000,- ferdig montert skulle de ha. Hallloooo..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 8, 2007 Har i kveld montert Westfalia avtakbart hengerfeste på min Passat Variant. Ble helt som ønsket. Ingen kutting i fangeren. Når kula er tatt av og kontakten vippet opp, så vises det ikke at bilen har hengerfeste. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 9, 2007 hehe mye liker og kjøpe bil med henger feste da vet. men har ryggesensor. kan man få skrudd av den ?? har kjørt en tur med henger og det kokte nesten over for meg: bråk : får noe bråk så fort man setter bilen i rever så pipper det jo være en om branalarmen går: bråk : er det noe bryter på den ?? gratis med henger feste da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 9, 2007 Bra at alt ble som ønsket. Westfalia er rett og slett genialt. Skjønner ikke folk som monterer Brink og annet skjit som vises at du har hengerfeste. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 9, 2007 hehe mye liker og kjøpe bil med henger feste da vet. men har ryggesensor. kan man få skrudd av den ?? har kjørt en tur med henger og det kokte nesten over for meg: bråk : får noe bråk så fort man setter bilen i rever så pipper det jo være en om branalarmen går: bråk : er det noe bryter på den ?? gratis med henger feste da. Kunne kanskje funnet bil MED hengerfeste når jeg skulle kjøpe bil, men 90% av de bilene med hengerfeste har fast krok - IKKE aktuelt. Samtidig synes jeg det er helt greit å montere slike ting selv. Jeg valgte 13-polet kontakt denne gangen. På den sitter det en liten bryter som i utgangspunktet skal bryte strømmen til tåkebaklysene på bilen. Med litt "fintenking" ser jeg ikke bort ifra at denne i stede kan brukes til å bryte strømmen til ryggesensorene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 10, 2007 Ryggesensoren burde da være koblet til ryggelysene, slik at den bare virker når bilen står i revers. Dermed slipper man slik piping når man trekker vogn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 10, 2007 ja dem er ikke når jeg kjøre fremover men så fort bilen blir sett i revers så begynner det og pippe. men skal se om jeg finner den knappen dem prate på. for det er orginalt med avtagbart henge feste på dene bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 10, 2007 Kunne kanskje funnet bil MED hengerfeste når jeg skulle kjøpe bil, men 90% av de bilene med hengerfeste har fast krok - IKKE aktuelt.Samtidig synes jeg det er helt greit å montere slike ting selv. Jeg valgte 13-polet kontakt denne gangen. På den sitter det en liten bryter som i utgangspunktet skal bryte strømmen til tåkebaklysene på bilen. Med litt "fintenking" ser jeg ikke bort ifra at denne i stede kan brukes til å bryte strømmen til ryggesensorene. Koblet du det elektriske selv ? Var det komplisert ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 10, 2007 Koblet du det elektriske selv ? Var det komplisert ? Etter en del undersøkelser kom man frem til at jeg ikke trengte et slik "svindyrt" kabelsett som må koples til fremme i sikringsboksen. Kjøpte i stedet et kabelsett med 13-polet kontakt fra Brink. Dette er et sett som er levert med ferdig påsatte plugger for tilkopling i baklyktene. 13-pols kontakten er enkel å kople. Det fulgte med oversikt over farger og tilkolingspunkter. Nå skal det sies at jeg ikke har testet dette mot hverken tilhenger eller campingvogn enda. Kommer med tilbakemelding så snart jeg har testet både tilhenger og campingvogn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juni 11, 2007 Kjøpte i stedet et kabelsett med 13-polet kontakt fra Brink. Quanta costa?? Har kun en 'snabb' med kabel på mitt Westfalia så jeg må til med litt kabelarbeid på S4'n! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juni 11, 2007 Quanta costa??Har kun en 'snabb' med kabel på mitt Westfalia så jeg må til med litt kabelarbeid på S4'n! Kjøpte settet hos en lokal delepusher som gir meg "greie priser". Betalte litt over 700. Kan sjekke pris til din bil hvis du er interessert. Hvis det blir fint vær, så skal jeg til Tønsberg til helga 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juni 13, 2007 Audi i Stavanger skulle ha nesten 23.000kr ferdig monter hengerfeste på min bil.... Sprøtt seie eg rett og slett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Januar 19, 2011 Greit å skryte av westfalia, men når det rare firmaet ikke leverer til min A8 3,3 TDI 2001/2002 mod så må jeg bare velge GDW. det rare er at oppi den isopor dingsen til jekken å verktøyet er det laget plass til en westfalia avtagbar kule. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Januar 20, 2011 Er det noen som vet om westfalia leverte hengerfeste til A8 2002 mod før? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...