Hvordan få av hjulnav? (Passat)

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan jeg får ut hjulnavet? hvor fester jeg avdrageren? hvordan monteres den tilbake?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foran eller bak? Firhjulstrekk eller forhjulstrekk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frisker opp denne tråden igjen jeg :)

Jeg skal bytte hjullageret fremme på min A6 1.8TQ og hjulnavet er presset på lageret. Hvordan kan jeg få dette løsnet lettest mulig? Har kun det settet til biltema og det har ikke noen avdrager til hjulnavn. Kun til selve lageret.

bjørn-tore :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frisker opp denne tråden igjen jeg :)

Jeg skal bytte hjullageret fremme på min A6 1.8TQ og hjulnavet er presset på lageret. Hvordan kan jeg få dette løsnet lettest mulig? Har kun det settet til biltema og det har ikke noen avdrager til hjulnavn. Kun til selve lageret.

bjørn-tore :)

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Chassis/Glidehammersett-191289/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for link, men har allerede brukt mye penger på resten av verktøyet for å få bytta hjullager da det tok kveld når vi kjørte på påskeferie hehe.

Så hadde håpa på noen tips som er gratis eller koster maks 3-400,- :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke du finner noe billigere, da må du låne eller lage.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette settet jeg har ja og fant ut at de boltene som er der kunne brukes til å få av navet :) mn det var ikke så lett. Boltene tok i godset til hjullagerhuset så måtte finne noe man kunne legge i mellom gods og bolt :)

Men nå gjenstår det kun å få vekk det gamle lageret fra navet men tror jeg svinger innom et verksted i morgen da jeg ikke gidder å slite med det hehe :)

Men når jeg tok ut senterbolten (navbolten) så lå det endel olje inni der. Betyr dette at drivknuten er gåen? Er ikke noen gjennomgående sprekker i mansjetten og har ikke vært noen utvendige lekkasjer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.