Startproblemer Golf 1 cab gli 84 mod

Anbefalte innlegg

Hei og hopp!

 

Har litt startproblemer på caben etter en periode med stillstand og div. skruing. Det er en 84 mod gli, motorkode DX.

 

Når jeg skal starte motoren hører jeg at startmotoren slår inn og at motoren "vil" starte.. Men den fyrer ikke! Det jeg har gjort så langt er:

 

- bytte plugger

- bytte fordelerlokk

- byttet kablene til pluggene (stod på en golf 1 gasser av et eller annet slag. er det forskjell på kablene gasser/insprøytning?)

 

- sjekket at når sylinder 1 er på topp står rotor mot "kl 11" (etter tips fra John-Arne)

- skrudd av bensintilførselen før filteret, stappet den i en flaske og kinnet motorn. Der kom det bensin.. Jeg hører at pumpen slår inn når jeg kinner, men den starter ikke opp når jeg bare vrir om tenningen.

- sjekket at alle pluggene gnistrer

 

Etter litt frem og tilbake så skrudde jeg ut pluggene. De var fuktige og jeg så gjennom hullet at det lå bensin i bånn. Går ut i fra at dette medfører våte plugger og null gnist så det må vell fordunste før jeg prøver igjen. Insprøytningsystemet går vell på at bensinen skal "dusjes" inn, ikke spyles.. Situasjonen kan ha vært slik en stund og dette kan vell kanskje medført at det ikke har funket med pluggbytte.

 

Hvordan sjekker jeg dysene? Leste et eller annet om at man tar og setter dem i flasker slik at en kan sjekke både leveringsmengde og dusj/sprut. Skal man bare kinne da eller? Hvordan "simulerer" man forskjellig gasspådrag?

 

Noen som har innspill på hva som kan være årsak til manglende fyring? Jeg lurer også på om det kommer bensin inn til motor fra andre steder enn de 4 dysene? Det sitter jo et bensinrør inn på siden av innsuget.. Hva er det for en funksjon?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du til Leira i helga? Hvis ja kan jeg gi deg en forklaring "unter Alkoholeinfluss" i løpet av kvelden:D. Tror jeg har det ene og andre å bidra med etter tilsvarende problematikk både på PL-Einser og vinter-GTI'en fra i fjor (som endte opp som delebil). Ettersom jeg må noen ærend nå tar jeg meg ikke tid til å skrive den lange avhandlinga som trengs. Da tar vi det heller oralt seinere;).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det skal jeg vet du! Planen var jo å kjøre cab, men vi får se hva som skjer der i gården. Har jo flere biler;) Oralt passer meg bra, men det bør skje tidlig på kvelden! he he..

 

Har fått noen innspill ang. testing av dyser osv. Det skal jeg sjekke senere i dag. Men jeg håper at det bare er den bensinoversvømmelsen som er årsaken! Skal prøve å blåse det tørt og fyre igjen. Har en misstanke om at kaldstartdysen har levert endel bensin i løpet av all kinningen! Kan man koble den ut ved å fjerne ledningene som går inn på den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Ingen fyring enda.

 

Har sjekket at alle pluggene leverer gnist og det kommer bensin (dog noe ujevn fordelt mellom dysene). Har også testet med startkabler og jordet minusen rett i blokka.. Hadde besøk i går (RA og hans bror) og de lekte seg litt med tenningen uten andre resultat enn en feiltenning med påfølgende "hjerte i halsen grunnet eksplosjoner!".. He he.. skal si de skvatt!: vinke :

 

Rune Andre mente at det kunne være at motorn ikke hadde kompresjon ettersom den gikk veldig lett rundt. Skal låne komp tester og sjekke dette. Det kommer en slags klikke-klakke lyd når jeg kinner motoren.. kanskje det er en gåen ventil eller stempelringer? Ettersom den får både bensin og har gnist er det vell bare kompresjon som mangler for at man skal få tenning?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Ingen fyring enda.

 

Har sjekket at alle pluggene leverer gnist og det kommer bensin (dog noe ujevn fordelt mellom dysene). Har også testet med startkabler og jordet minusen rett i blokka.. Hadde besøk i går (RA og hans bror) og de lekte seg litt med tenningen uten andre resultat enn en feiltenning med påfølgende "hjerte i halsen grunnet eksplosjoner!".. He he.. skal si de skvatt!: vinke :

 

Rune Andre mente at det kunne være at motorn ikke hadde kompresjon ettersom den gikk veldig lett rundt. Skal låne komp tester og sjekke dette. Det kommer en slags klikke-klakke lyd når jeg kinner motoren.. kanskje det er en gåen ventil eller stempelringer? Ettersom den får både bensin og har gnist er det vell bare kompresjon som mangler for at man skal få tenning?

 

 

glemte å sjekke garasjen, men den komptesteren ligger der ett sted.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for hjelpen i går forresten! Jeg er ikke akkurat dreven på motor så det er litt greit å få hjelp ang. feilsøking!

 

Hvis den ligger på verkstedet deres kan jeg stikke innom litt senere i uken og hente den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.