Montere Rieger sideskjørt S2 Coupe Type 89

Anbefalte innlegg

Etter å ha søkt litt så ser jeg at noen popper og noen limer med sika eller annen lim for å feste skjørta på andre biler.

 

Lurer derfor på hva folket med S2 coupe synes er veien å gå?Ser ikke helt for meg at bare liming gjør susen og at det kansje må sterkere skyts til.Følgte med store pop nagler men da må man jo borre i karroseri og man får lett rust dannelser.

 

Lurer også på hva folket gjør med den kanten som skal inn mot siden på bilen hele veien bak siden det er nesten null flate på skjørtet å lime på?Pøser man bare på med sika og setter alt i press fra siden og så sparkler over etterpå?

 

Limes det nedenfra også eller poppes det?

Limes eller poppes det i innerskjermer?

 

Fulgte selfølgelig ikke med instruksjoner og jeg har aldri gjort dette før,så tips mottas.

Hvis noen har bilder av sin installasjon hadde det vert toppers.

 

Johan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på min bil var det skrudd fast en vinkellist langs hele siden på bilen nesten

Da er det bare å skru skjørta fast i den igjen.

Samt noen skruer i hver skjermkasse og.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med en vinkellist så må det vel borres i kanal?

 

Får tenke litt mer på dette tror jeg.Har ikke lyst på rust heller.

 

Her er noen bilder av prøvemontering.Som det viser så er det noen gliper her og der så jeg lurer på om dett vil holde seg inntil karosseriet hvis jeg bruker sika og holder det i press?

 

Johan

IMG_6285.JPG

IMG_6286.JPG

IMG_6287.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må borres i kanalen ja.

Er bare å legge på litt sikaflex ved hvert hull det.

Minne har vist stått på noen år nå. når jeg tok de av var det null antydning til rust.

Ved skjermene kan det være en for del med litt sika der og ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som bildene viser så trenger jeg å valse skjermene ganske mye.Er det noen som vet hvor mye av buen som valses?Er det bare øverste del av buen eller tar man hele?Hvis man tar hele,hva gjør folket da med skjørt og bakfanger da dette ikke vil passe helt lengre der som fangeren og skjørtet begynner i hjulbuen?

Å varme glassfiber deler for å bøye det til går vel ikke?

 

Johan

IMG_6313.JPG

IMG_6314.JPG

IMG_6315.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig det er bare meg, men slike skjørt ser utrolig "plastic fantastic" ut og passer ikke på Coupe-karrosseriet, men smaken er vel som baken nemlig delt :)

Håper du har sett en bil med slike skjørt før du tok beslutningen om å montere plastikken? Å se en S2 bli "ødelagt" med sånne sett gjør vondt.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på min er det limt langs sidene og skrudd i hjulkassene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.