Anbefalte innlegg

Demonterte alt av slanger til/fra IC og Turbo nå da jeg skal bytte dette til Blåe silikonslanger,og da jeg koblet av slangen som går inn på IC under bilen rant det sikkert 1/2 dl med olje ut av innsugningslangen... : eek :

 

Hvordan kan jeg rengjøre alt??

 

Er det normalt eller lekker tuboen min olje som en sil da??

Må jeg bytte med andre ord?

 

Synes bilen har blitt slappere i det siste og fått mer suselyd ved pådrag,spes på lavt turtall. Har trykksjekket hele anlegget uten noe lekk og byttet MAF + lambda i det siste uten at jeg merket noe særlig til det... :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er normalt med olje i slangene pga oljeåndinga, men det der var jo kanskje litt vel mye..

når jeg monterte ny ic kom det et par drypp og ferdig med det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde endel jeg også når jeg hadde det av og vaska på ca 180k.

Vasket med avfetting og skylte godt med vann. Hadde ut ic og hadde inn avfetting og i den og ristet den godt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel veivhusventilasjonen som fører til dette. Monter en catchtank med retur til bunnpanna så har du permanent løsning på problemet! Du vil nok merke at bilen din kommer til å gå bedre når du får gjort rein delene dine!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er nok desverre nødt til å kjøpe en ny større turbo tenker jeg... :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ic`n min og var full med olje. Fylte bare bensin på den og ristet den godt og tømte ut. Ville iallefall ikke ha fylt den suppa på bilen når den kom ut igjen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde faktisk av alle mine slanger fra turbo til innsug idag.. det rant bra med olje ut fra ic.. fra resten av slangene kom d så å si ingen ting.. (noen dråper)

kunne lett se at mye av olja kom fra oljeåndinga.. der hvor den går inn etter luftfilterboksen, over turbo.. men.. kan jo være truboen min som har snurret noen km da :o

 

om jeg skal montere catch.. hvordan får jeg avløpet ned i bunnpanna da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Borre et hull og lage en nippel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vill det ikke komme alu spon inni bunnpanna når man borrer ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er nok desverre nødt til å kjøpe en ny større turbo tenker jeg... :rolleye:

 

Hehe,stooore muligheter for det snart ja. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hihi regner med det :P

bra å få litt spon i rørene...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde masse olje i mine rør og intercooler da jeg gjorde dette i vinter. Er nok lurt å fjerne returen på oljeåndingen ja. Ville vel kanskje ikke laget en retur inn i bunnpannen, da det hvertfall hos meg samler seg endel kondensvann og "oljesludge". ville ikke hatt det inn i systemet igjen for å si det sånn. At det forbrennes ved det originale oppsettet er en ting, men er nok en grunn for at de ikke valgte å heller la det gå tilbake til bunnpannen. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det ikke derfor man har en "catch tank" ;) hva skal man med tanken om man lar alt renne i bunnpanna igjen? :P:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nettopp! :) Men fordi man har catchtank, ville jeg ikke så koblet denne tilbake til bunnpanne igjen. Slik som det ble foreslått lenger oppe her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har litt slark i turboen,like mye inn/ut som sideveis (1mm),er det for mye? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Inn/ut er ikke bra. Sideveis vil det alltid være litt, som forsvinner når turboen går, og oljen smører akslingen. Men er det mye er det et problem. 1mm høres ikke så ille ut. I så måte er nok min verre. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Inn/ut er ikke bra. Sideveis vil det alltid være litt, som forsvinner når turboen går, og oljen smører akslingen. Men er det mye er det et problem. 1mm høres ikke så ille ut. I så måte er nok min verre. :)

 

Hmm,ok. :)

Uansett lyst på ny snurre som gir litt mer "sprut",får se ann pengeboka i løpet av sommer/høst. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm,ok. :)

Uansett lyst på ny snurre som gir litt mer "sprut",får se ann pengeboka i løpet av sommer/høst. :D

 

Jeg har en 2x med litt slark liggende :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en 2x med litt slark liggende :D

 

I know,myyye slark i den vell? :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har litt slark i turboen,like mye inn/ut som sideveis (1mm),er det for mye? : klø :

 

Demonterer du bare slangen på innsuget til turbo-

og sjekker slarken derfra? mulig jeg må sjekke min åsså..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Demonterer du bare slangen på innsuget til turbo-

og sjekker slarken derfra? mulig jeg må sjekke min åsså..

 

Tok av dekselet under motoren og løsnet bare slangeklemmen underifra.Det er slangen som går inn på turboen,altså i fra luftfilter og inn på tubo.Induction slangen som det heter. ;)

 

Gjorde det i samme slengen som jeg monterte blå silikonslanger,så hadde av hele innsugslangen da. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei :) har nettop vært under der å lokalisert resirkventilen:) samt gjort innsugslanger rene, og nesten fri for olje.. har ny påtur snart, så skal sjekke turboen samtidig.. men er det ikke trangt og komme til?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei :) har nettop vært under der å lokalisert resirkventilen:) samt gjort innsugslanger rene, og nesten fri for olje.. har ny påtur snart, så skal sjekke turboen samtidig.. men er det ikke trangt og komme til?

 

Nja,er ikke så veldi trangt,men litt risp og blåmerker blir det jo. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

godt å høre :P

Kjører du resirk, eller dump forresten? litt O.T men..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.